Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lekkage stuurbekrachtigingsolie

vragen over de T5
Plaats reactie
Sjefloomans

lekkage stuurbekrachtigingsolie

Bericht door Sjefloomans »

Ik rij al een poosje in een T5 2,5 TDI uit 2011. Sinds kort zie ik olievlekken op de parkeerplaats. Ik heb de motorbeschermingsplaat gedemonteerd en heb kunnen vaststellen dat het olie van het stuurbekrachtigingssysteem is. Het niveau in het tankje was ook gedaald.
De stuurbekrachtigingsolie loopt vanaf het tankje (rechts bovenin de motorkap) via een aluminium koeler, voor de radiateur naar een slang die vervolgens aan de linkerzijde het motorcompartiment ingaat. De aansluiting van deze slang op het aluminium buisje van de koeler is gaan lekken. Ik heb de slang losgemaakt van het buisje en vindt de passing erg ruim. Een nieuwe slangklem helpt niet om de lekkage te stoppen.
Heeft iemand een oplossing voor mij?
mvg,
Sjef Loomans
marrcel

Re: lekkage stuurbekrachtigingsolie

Bericht door marrcel »

Nieuwe slang of in nood slang stukkie inkorten.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Sjefloomans

Bericht door Sjefloomans »

Bij nadere inspectie is het niet de bevestiging van de slang op het buisje wat lekt. Iets boven deze koppeling vormen zich druppels hydraulic olie aan de onderzijde van het aluminium pijpje. Dir pijpje is een vast onderdeel van de koeler van de hydraulicolie. Weten jullie hoe ik dit gaatje kan fixen. Kan je aluminium solderen of moet ik het gehele koelertje (radiateur) vervangen?
Dank voor jullie reacties.
Mvg,
Sjef Loomans
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Heb jd er ook toevallig een foto van gemaakt, dat maakt het zoveel duidelijker.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie