Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Centrale vergrendeling achterklep loopt asynchroon met de andere drie deuren

vragen over de T4
Plaats reactie
Gabi

Centrale vergrendeling achterklep loopt asynchroon met de andere drie deuren

Bericht door Gabi »

Sinds een paar weken loopt de centrale vergrendeling van de achterklep van mijn T4 Multivan uit 1996 (benzine/LPG) niet meer synchroon met de rest van de deuren. Heel irritant! Als ik de deuren open bij de bestuurderskant sluit de achterklep en omgekeerd.
Het slotje zit muurvast dus ik kan de achterklep ook niet handmatig opendoen als de andere deuren van het slot zijn of dichtdoen als ik de bus op slot wil zetten.
Ik heb een keer een deuk gereden door tegen een lantarenpaal te botsen, iets rechts van het midden, en nog een keer zonder het te merken strak tegen een boom geparkeerd 🫣. Toen ging de achterklep eerst even helemaal niet meer open. Dat doet hij nu wel weer.
We hebben al een keer de bekleding er afgehaald en gekeken maar we zijn er ook niet wijzer uit geworden.
Iemand tips?
Groet Gabi
Hanz

Re: Centrale vergrendeling achterklep loopt asynchroon met de andere drie deuren

Bericht door Hanz »

Het slot van de achterklep heeft drie standen. Sleutel linksom draaien tot horizontaal, dan kan de sleutel uit het slot en doet het slot mee met de andere deuren.
Sleutel kwartslag naar rechts tot verticale stand, dan kan de sleutel eruit en blijft de klep op slot als andere deuren opengaan.
Sleutel helemaal naar rechts, dan kan de klep open terwijl de andere deuren op slot blijven. Sleutel kan er dan niet uit.
Kijk eens in welke stand het slot staat en of dat de oorzaak is.
Anders nog eens de bekleding eraf en kijken of er geen stangetjes los zijn geraakt of verbogen.
Kom je er niet uit, plaats dan wat foto's van het slot en de beschadigingen van de klep.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie