Al geruime tijd tijdens het rijden zoetige, weeige geur in de bus als de ramen (voor) open staan. Nu tijdens vakantie wordt het erger. Bij ramen dicht (ventilatie gewoon aan), geen last...
Ik denk aan lekkende uitlaat oid waardoor uitlaatgassen om de bus heen wervelen en naar binnen komen?
Wat kan het zijn?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Zoetige weeige geur
Zoetige weeige geur
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Re: Zoetige weeige geur
Verbruik je koelvloeistof? Zoete weeige geur is meestal koelvloeistof.
Mijn broertje had dat ook, uiteindelijk was het een klein lekje in de warmtewisselaar van de ventilator, nauwelijks verbruik van koelvloeistof maar wel altijd een zoete weeige geur in zijn bus.
Mijn broertje had dat ook, uiteindelijk was het een klein lekje in de warmtewisselaar van de ventilator, nauwelijks verbruik van koelvloeistof maar wel altijd een zoete weeige geur in zijn bus.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Zoetige, weeige geur past niet echt bij uitlaatgassen. Is er niet iets op je motorblok terecht gekomen, beesten, planten of pollen, vloeistof die bij warmte gaat ruiken.
Of een vloeistof, olie of ruitenvloeistof die in de beschembak onder de motor is gelekt.
Jasper was me net voor, koelvloeistof klinkt nog waarschijnlijker.
Of een vloeistof, olie of ruitenvloeistof die in de beschembak onder de motor is gelekt.
Jasper was me net voor, koelvloeistof klinkt nog waarschijnlijker.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Bedankt voor meedenken.
Licht verlies van koelvloeistof zou kunnen gezien het niveau.
Maar gaat deze theorie ook op als de ramen (voor) open staan. Bij ramen dicht (ventilatie gewoon aan), geen last...
Licht verlies van koelvloeistof zou kunnen gezien het niveau.
Maar gaat deze theorie ook op als de ramen (voor) open staan. Bij ramen dicht (ventilatie gewoon aan), geen last...
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar