Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Fietsendrager op T4
-
DirkLammers
Fietsendrager op T4
Ik heb 2 E-Bikes die ik op een fietsendrager wil plaatsen gemonteerd op de achterklep van onze T4 California Camper. De Fiamma drager die wordt aanbevolen plaats de fietsen echter voor ons te hoog. Nu zag ik dat bij de drager voor de T3 de fietsen ter hoogte van de Bumper uitkomen. Kan ik (eventueel met wat kleine aanpassingen) een T3 drager monteren op de achterklep van de T4?
Re: Fietsendrager op T4
Ik verwacht niet dat dit gaat lukken. De achterklep van een T3 loopt niet door tot aan de bumper en is aardig korter dan die van een T4.
Bij mijn T3 heb ik een trekhaak gemonteerd, waar ik een fietsdrager op monteer. Dan staan de fietsen ter hoogte van de bumper.
Groet,
Erik.
Bij mijn T3 heb ik een trekhaak gemonteerd, waar ik een fietsdrager op monteer. Dan staan de fietsen ter hoogte van de bumper.
Groet,
Erik.
Al bedacht dat in plaats van iets dat niet gaat passen proberen pas te maken om gewoon de fiamma voor de T4 aan te passen? De rails/goot zit hoog om boven de kentekenplaat uit te komen en misschien ook om je lichten vrij te houden.
Goten lager monteren zorgt dus dat je een witte plaat moet voeren of je gele naar achteren. Met verlichting op de plaat en mogelijk ook extra verlichting omdat je voertuig verlichting geblokkeerd word.
Goten lager monteren zorgt dus dat je een witte plaat moet voeren of je gele naar achteren. Met verlichting op de plaat en mogelijk ook extra verlichting omdat je voertuig verlichting geblokkeerd word.
Groet, Ronald
Precies, mijn trekhaak fietsdrager is dan ook voorzien van verlichting en een witte kentekenplaat.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
- Martens-Tvier
FWIW: wij hebben gewoon een degelijke Thule kogeldrager voor onze e-bikes. Er mag 100kg op die kogel dus dat kan zat. Wel moet dan de (VW) achterklepdrager eraf.
T4 California Event 2.5 TDi 2003