Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5.1 2.0tdi CR 140pk intercooler\tune

vragen over de T5
Plaats reactie
t5axc

t5.1 2.0tdi CR 140pk intercooler\tune

Bericht door t5axc »

Hebben een 2011 t5 met 2.0tdi CR 140pk CAAC motor gekocht.

Helemaal blij mee en voornemens m bij JD te laten tunen naar 180pk 400nm.

Nu vraag ik me af of een Wagner upgrade intercooler dan zin heeft ? ze zijn best duur namelijk dus zou zonde zijn als het weinig toevoegt.

MVG
Erdem50

Re: t5.1 2.0tdi CR 140pk intercooler\tune

Bericht door Erdem50 »

t5axc schreef: 25 okt 2025, 15:28 Hebben een 2011 t5 met 2.0tdi CR 140pk CAAC motor gekocht.

Helemaal blij mee en voornemens m bij JD te laten tunen naar 180pk 400nm.

Nu vraag ik me af of een Wagner upgrade intercooler dan zin heeft ? ze zijn best duur namelijk dus zou zonde zijn als het weinig toevoegt.

MVG
In theorie gaat het helpen maar in de praktijk zul je er niks van merken met alleen software tuning. Als je huidige in goede staat is lekker zo laten. Als je IC niet fris meer is dan zou ik bij vervanging wel direct upgraden.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Multivan Generation
Contacteer:

Re: t5.1 2.0tdi CR 140pk intercooler\tune

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb een Wagner interkoeler.
Enorm verschil in oppervlak, flow en terugkoelend vermogen. Originele interkoeler hebben de neiging om lek te raken.

JD zou je langs kunnen gaan, maar denk ook eens aan BB autotechniek in Venhuizen. Absolute aanrader en geen blabla maar gewoon een goed product en je houdt geld over :zwaai

Ben daar nu met 2 verschillende eigen bussen geweest en erg tevreden. Bij de huidige bus is toen ook meteen de DSG bak software aangepast. Rijdt echt heerlijk nu :yes :toppie

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie