Eergisteren viel er plots een zoekertje in mijn "bus", van een verre motormaat. Hij verkoopt zijn Mercedes Vito 116CDI van 2013. Slechts 125000km, 2e eigenaar, 9000€ vraagprijs. Niks bijzonders behalve dat het hele mooie parameters zijn, zou je zeggen. Maar de aap in de mouw is deze: het is een lichte vracht met een vast hoog dak! H3, of hoe zeg je dat.
Ik begon al meteen te dromen over allerlei aanpassingen.... isoleren, een dieselkacheltje, zonnepanelen, 1 of 2 LFP-accu's, een modulair interieur dat toelaat om 2 motorfietsen te vervoeren, erin te koken en te slapen, en ...en...en.....
Verdikke, 2 dagen lang zat ik verliefd te zijn, dolgelukkig met deze buitenkans.
Maar ja, twee busjes is echt teveel van het goede... dat zou betekenen dat de T4 verkocht moet worden. Dus ook geen syncro meer, en ik heb het wel voor mijn kranige oudje. Het wordt wat stram wakker, maar eens de gewrichten warm zijn is ie lekker vlot! Beetje luid motorblok ok, en natuurlijk een ontwerp van minstens een kwart eeuw oud. Maar toch, verdikke, ik hou wel van dat oude busje, met al zijn karaktertrekjes. Om dat dan harteloos in te ruilen voor zo'n moderne efficiënte Vito..... ah, ik ben er nog niet klaar voor....
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld