Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

electrische ramen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arie73
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2007, 06:05
Locatie: ylst

electrische ramen

Bericht door arie73 »

hallo weet iemand waar ik het weigeren van het raam bij rijder zijde moet zoeken ik hoor wel een klik maar gaat niet open ook niet met de schakelaar aan bestuurders zijde :gekte
ik heb me als arie 73 geregistreerd omdat ik met arie alleen me niet kon registreren
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: electrische ramen

Bericht door René »

Draadbreuk in je linkerportier?

René
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: electrische ramen

Bericht door matje86 »

of in je rechter portier
Afbeelding
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

Re: electrische ramen

Bericht door jeroen »

heb ook problemen gehad met electrische raambediening. draadbreuk is het eerste waar ik ook aan zou denken. rubber tussen carroserie en deur opschuiven (heel lastig klusje) je ziet dan direct aan de kabel of hij is doorgesleten. Zelf heb ik het opgelost door aan beide kanten een kabel stekkertje te zetten, alleen dan is je kabelboom niet meer flexibel dus stukje van ongeveer 10 cm ertussen gezet en de kabel delen in de deur/dashboard kant weg gewerkt... in mijn geval was dit ongeveer 12 keer nodig omdat er nogal wat kabeltjes links/rechts/ spiegels enzo allemaal kapot/slecht waren/ bij bij was de auto toen ongeveer 7 jaar oud ... succes..
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: electrische ramen

Bericht door Dirk/970 »

Ik zit met hezelfde probleem, er gaat wel signaal naar het rechter pertierraam van zowel de knop links als van rechts (je hoort het relais klikken), maar het raam doet niks. Het blijkt in de motor te zitten, die is al eens opnieuw gangbaar gemaakt maar even later was het weer mis. Der is alleen slecht bij te komen, weinig ruimte voor die schroeven.
Draadbreuk ben ik zelf ni zo bang voor, die zitten in beide portieren dik in het viltplakband en in een rubbermof. Maar nu die motor nog :nuts
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

Re: electrische ramen

Bericht door jeroen »

Heb de motor nooit losgehad, mischien dat de manne van marja een oplossing weten..
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: electrische ramen

Bericht door m.c van den berg »

mannen van marja kunnen dat, en snel ook ,heb het een keer gezien toen ze met een T4 rechtse ruit bezig waren.
geloof dat ze het motor niet helemaal los draaide even jutteren {contactjes binnen in motortje} waren geoxideerd. :yes
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
arie73
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2007, 06:05
Locatie: ylst

Re: electrische ramen

Bericht door arie73 »

wat bedoeldt u met jutteren? :gekte
ik heb me als arie 73 geregistreerd omdat ik met arie alleen me niet kon registreren
Plaats reactie