Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nieuw lid
- randy
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 19:14
- Locatie: Groningen / Multivan II Generation 2002 TDI AXG 111 kW
- Contacteer:
Nieuw lid
Hallo VW fans. Een nieuweling hier, 54 jaar oud, gehuwd en twee kinderen, en (nog) niet in het bezit van een T4... Wat een prachtig forum, vol met wetenswaardigheden! Op dit moment rijd ik nog met een T3 Multivan, vijf jaar geleden zelf geïmporteerd, voorzien van een klapdak en ingericht als alibi-camper. En de oorspronkelijke 70 pk 1,6 td vervangen door een 110 pk TDI (AFN) met aangepaste bak. Een erg fijne combinatie!
Intussen ben ik (in Duitsland) zoekende naar een mooie T4 Multivan als vervanger. Daarover heb ik een paar vragen, waar ik al zoekende in het forum nog geen antwoord op kon vinden. In eerste instantie was ik op zoek naar een TDI 150 pk. En dan kom je vervolgens ook een flink aantal auto's tegen met VR 6 of V6. Veelal stukken goedkoper, en met aanzienlijk minder kilometers (op zich begrijpelijk als je op benzine rijdt). Op LPG dus m.i. best interessant. Ik weet van de vele problemen van de vroegere jaren met beide motoren, zoals de beruchte distributieriemen resp. kettingen etc. Is iemand echter op de hoogte hoe het met de nieuwere diesel en benzinemotoren gesteld is qua problemen, zeg bouwjaar 2000 tot 2002? Of zijn de aanloopproblemen intussen opgelost?
Bij voorbaat dank, hopelijk treffen we elkaar hier nog vaker.
Randy
Intussen ben ik (in Duitsland) zoekende naar een mooie T4 Multivan als vervanger. Daarover heb ik een paar vragen, waar ik al zoekende in het forum nog geen antwoord op kon vinden. In eerste instantie was ik op zoek naar een TDI 150 pk. En dan kom je vervolgens ook een flink aantal auto's tegen met VR 6 of V6. Veelal stukken goedkoper, en met aanzienlijk minder kilometers (op zich begrijpelijk als je op benzine rijdt). Op LPG dus m.i. best interessant. Ik weet van de vele problemen van de vroegere jaren met beide motoren, zoals de beruchte distributieriemen resp. kettingen etc. Is iemand echter op de hoogte hoe het met de nieuwere diesel en benzinemotoren gesteld is qua problemen, zeg bouwjaar 2000 tot 2002? Of zijn de aanloopproblemen intussen opgelost?
Bij voorbaat dank, hopelijk treffen we elkaar hier nog vaker.
Randy
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
Re: Nieuw lid
Randy leuk dat je nu ook op de site zit. Ik ben ook nog niet zo heel lang lid maar heb al veel plezier van de site gehad.Heb zelf een 1.9 uit 1999 en ben zeer tevreden over mijn t4.
Dick
Dick

Groetjes Dick 1076 

- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Re: Nieuw lid
Hoi Randy, welkom op dit forum.
We rijden zelf in een T4 California, ook vanuit Duitsland geimporteerd.
Van 1999, 102 pk tdi.
Wat is het voordeel van een Multivan in plaats van een California ?
We rijden zelf in een T4 California, ook vanuit Duitsland geimporteerd.
Van 1999, 102 pk tdi.
Wat is het voordeel van een Multivan in plaats van een California ?
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: Nieuw lid
Hoi Randy
Van mijn kant ook welkom op weetjewel, en geniet van dit superforum, je raakt er helemaal aan verslingerd.
Ik rij een T4 op benzine, en dus een VR6, met nu 135.000 op de teller,en mij is nog niets bekent over problemen met de distributieketting, voor zover ik weet is deze betrouwbaarder dan een riem, maar als er problemen mee kunnen komen hoor ik het graag van je,en dan wil ik er alles over weten voordat ik er problemen mee krijg.
Van mijn kant ook welkom op weetjewel, en geniet van dit superforum, je raakt er helemaal aan verslingerd.
Ik rij een T4 op benzine, en dus een VR6, met nu 135.000 op de teller,en mij is nog niets bekent over problemen met de distributieketting, voor zover ik weet is deze betrouwbaarder dan een riem, maar als er problemen mee kunnen komen hoor ik het graag van je,en dan wil ik er alles over weten voordat ik er problemen mee krijg.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Re: Nieuw lid
Hallo Randy
Ook van deze kant welkom bij
Ik
met veel plezier in een westfalia T4
2.4D van '92 met nu net even meer dan 300.000 op de teller
Tinus
Ook van deze kant welkom bij

Ik





Tinus
T4 California Event 2.5TDI 2002
Re: Nieuw lid
Welkom bij de club
zelf heb ik ook mijn California 2000 tdi uit Duitseland gehaald ik heb via de site
mobiele.de gewoon gezocht daar kan je al in geven wat je wil bv kleur airco automaat enz enz enz ik zoek zelf het lieftst bij een patuclier ben er erg tevreden mee een vriend van mij heeft een vr6 benzine 350.000 km en geen problemen rijdt echt super rijdt ook op gas en is met de huidige prijzen goedkoper uit met brandstof dan mijn diesel en hij heeft zelfs een automaat ook een california uit 99. Dus hier gaat het om het gevoel wat je erbij heb als je niets tegen gas heb zou ik voor de VR6 gaan want dit is echt een genot om in te rijden super stil erg snel en goedkoop maar je hoord mij nietklagen over mijn TDI 102 pk ook hier kan ik super mee uit de voeten er zijn nu eenmaal meer TDI 's op de weg dus is het makelijker kiezen de mije had 28.000 gelopen toen ik hem kocht en was als nieuw stond mooi in een garage onder het huis en was allleen maar voor vakantie gebruikt zondags gehaald maandag naar rdw en donderdag op kenteken rijden maar.
Groeten Rob
HeartBeat 921 zie foto bij galerij en meetings
zelf heb ik ook mijn California 2000 tdi uit Duitseland gehaald ik heb via de site
mobiele.de gewoon gezocht daar kan je al in geven wat je wil bv kleur airco automaat enz enz enz ik zoek zelf het lieftst bij een patuclier ben er erg tevreden mee een vriend van mij heeft een vr6 benzine 350.000 km en geen problemen rijdt echt super rijdt ook op gas en is met de huidige prijzen goedkoper uit met brandstof dan mijn diesel en hij heeft zelfs een automaat ook een california uit 99. Dus hier gaat het om het gevoel wat je erbij heb als je niets tegen gas heb zou ik voor de VR6 gaan want dit is echt een genot om in te rijden super stil erg snel en goedkoop maar je hoord mij nietklagen over mijn TDI 102 pk ook hier kan ik super mee uit de voeten er zijn nu eenmaal meer TDI 's op de weg dus is het makelijker kiezen de mije had 28.000 gelopen toen ik hem kocht en was als nieuw stond mooi in een garage onder het huis en was allleen maar voor vakantie gebruikt zondags gehaald maandag naar rdw en donderdag op kenteken rijden maar.
Groeten Rob
HeartBeat 921 zie foto bij galerij en meetings

Rob & Lize
- randy
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 19:14
- Locatie: Groningen / Multivan II Generation 2002 TDI AXG 111 kW
- Contacteer:
Re: Nieuw lid
Bedankt voor alle reacties, voel je je meteen een beetje thuis. Ik ben inderdaad via mobile.de en andere sites aan het rondneuzen, ik houd jullie t.z.t. op de hoogte wat het geworden is.
Oh ja, en een Multivan heeft enigszins mijn voorkeur wegens de standaard ingebouwde slaapbank en tafel, en de draaibare en snel verwijderbare middenstoelen. Heerlijk flexibel, en erg makkelijk om er een "kampeerauto" volgens de richtlijnen van te maken.
Groet, Randy
Oh ja, en een Multivan heeft enigszins mijn voorkeur wegens de standaard ingebouwde slaapbank en tafel, en de draaibare en snel verwijderbare middenstoelen. Heerlijk flexibel, en erg makkelijk om er een "kampeerauto" volgens de richtlijnen van te maken.
Groet, Randy
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
Re: Nieuw lid
Hoi Randy.
Leuk dat je ook in groningen woond.Mail me even als je wilt.
cgkoenders@zonnet.nl
Dick 1076 op de foto gallery.
Leuk dat je ook in groningen woond.Mail me even als je wilt.
cgkoenders@zonnet.nl
Dick 1076 op de foto gallery.

Groetjes Dick 1076 

Re: Nieuw lid
in iedergavel welkom :D:D
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4495
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Nieuw lid
Hoi Randy,
welkom op
zelf rij ik in een T4 1997 2.5 TDI met 266000 km op de teller
welkom op

zelf rij ik in een T4 1997 2.5 TDI met 266000 km op de teller
Groetjes webmaster Henk-1
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

Re: Nieuw lid
matje heet je weet je wel com snotneus

o ja ik ben de rechtse van die 3 bejaarden


o ja ik ben de rechtse van die 3 bejaarden

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Nieuw lid
Ook welkom op
:klappen
Maar dat hadden de broekies voor mij ook al gezegd!


Maar dat hadden de broekies voor mij ook al gezegd!






groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: Nieuw lid
Hoi,randy schreef:Op dit moment rijd ik nog met een T3 Multivan, vijf jaar geleden zelf geïmporteerd, voorzien van een klapdak en ingericht als alibi-camper. En de oorspronkelijke 70 pk 1,6 td vervangen door een 110 pk TDI (AFN) met aangepaste bak. Een erg fijne combinatie!
Randy
Ik heb zelf met veel plezier in een T3 multivan gereden (Bluestar) 70PK TD. Die reed leeker. Met een 110PK TDI moet dat een heerlijke rij auto zijn. Waarom doe je hem weg?
Overigens daarna met een T4 Caravelle TDI 102 PK gereden. Maar die werd na 3 jaar van de oprit gejat. Nu, na een omweg rij ik een Seat, maar wel weer een TDI.
Onze droom is nog altijd een T4 camper, maar ja, eerst de blagen de deur uit

Veel plezier en wijsheid.
RK
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Re: Nieuw lid
Ja Matje, jouw herken ik maar die andere 2 komen die uit het zelfde bejaarden centrum.matje86 schreef:matje heet je weet je wel com snotneus![]()
o ja ik ben de rechtse van die 3 bejaarden
Groetjes Driekus Ardesch
Re: Nieuw lid
zo aan die labels te zien zijn die zwei onder begeleiding
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,