Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Distributieriem
Distributieriem
Is er iemand die me kan vertellen wat het bij de VAG dealer kost om de distributieriem te laten vervangen van een T4 California 2002 2.5 TDI.
Ik ben er nog niet aan toe maar ik hoor daar de wildste verhalen over.
Groeten Pieter
Groeten Pieter
- Roger B. (11)61
even bellen??
vraag dan ook om alle span- en geleiderollen en waterpomp gelijk mee te vernieuwen (voor het geval ze dat niet standaard doen) Is wel stukje duurder, maar als er een kapot loopt is het veeeel duurder.
staat me bij dat ik ergens iets van 800 euro gezien heb hier
vraag dan ook om alle span- en geleiderollen en waterpomp gelijk mee te vernieuwen (voor het geval ze dat niet standaard doen) Is wel stukje duurder, maar als er een kapot loopt is het veeeel duurder.
staat me bij dat ik ergens iets van 800 euro gezien heb hier
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Distributieriem
hoi pieter ben jij de pieter van parket leggen met je polo ????Pieter2 schreef:Is er iemand die me kan vertellen wat het bij de VAG dealer kost om de distributieriem te laten vervangen van een T4 California 2002 2.5 TDI.
Groeten Pieter
Ik was vandaag dus even in Duitsland bij een dealer, stond er op een informatiebord Zahnriemenwechsel T4, inclusief montage, modellen tot 2002 € 279,-
Ik zal volgende week (moet ik er toch weer zijn) even vragen of dit inclusief spanrollen is.
Ik zal volgende week (moet ik er toch weer zijn) even vragen of dit inclusief spanrollen is.
550 bij mij :klappen :klappen :klappen
- daan de buschaufeur
mijn kost het alleen de onderdelen
montage doe ik zelf
ja ook als de bout van de krukaspoelie losloopt.
daarvoor heb ik een freessetje

montage doe ik zelf
ja ook als de bout van de krukaspoelie losloopt.
daarvoor heb ik een freessetje

goedkoop is niet altijd goed
Ik ben ook wel geinteresseerd aangezien ik bij jouw in de buurt woon. Vraag mij echter wel af of het arbeidsloon hierbij in zit. Volgens mij ligt het uurtarief in duitsland echt niet veel onder dat van in nederland en lijkt mij dit alleen de materiaalkosten.Pieter2 schreef:Ik was vandaag dus even in Duitsland bij een dealer, stond er op een informatiebord Zahnriemenwechsel T4, inclusief montage, modellen tot 2002 € 279,-
Zie ook :
http://213.239.212.66/wiki/Zahnriemenwechsel
Vervangingset kost alleen al 249,90 euro
IK ben bij de VW dealer in Emlichheim geweest, die heeft een informatiebord in de showroom staan en daar was het op te lezen.
Er stond bij dat het inclusief montage was maar net wat ik al schreef er stond niks over spanrollen.
Als je vanaf Schoonebeek Emlichheim binnenrijdt dan rij je bijna door tot de T-kruising, maar je moet 1 straatje ervoor al links inslaan, bij de benzinepomp (links).
En dan is het ongeveer na een kilometer aan de linkerkant, en mocht je ooit nog eens schade hebben dan is ook in Emlichheim (voorin links) Geralds Lackiererei, deze jongen spuit je auto uiterst vakkundig tegen (vergeleken met hier) een spotprijs, hij spreekt Nederlands en is gemakkelijk in omgang (een aanrader)
Ik heb geen connecties met 1 van beide bedrijven!! ! dat jullie dat even weten.
Er stond bij dat het inclusief montage was maar net wat ik al schreef er stond niks over spanrollen.
Als je vanaf Schoonebeek Emlichheim binnenrijdt dan rij je bijna door tot de T-kruising, maar je moet 1 straatje ervoor al links inslaan, bij de benzinepomp (links).
En dan is het ongeveer na een kilometer aan de linkerkant, en mocht je ooit nog eens schade hebben dan is ook in Emlichheim (voorin links) Geralds Lackiererei, deze jongen spuit je auto uiterst vakkundig tegen (vergeleken met hier) een spotprijs, hij spreekt Nederlands en is gemakkelijk in omgang (een aanrader)
Oke Pieter, hou het in gedachten. Als e.e.a. incl.montage is, maar zonder spanrollen is het nog interresant genoeg vergeleken met die dure VW garage`s bij ons in de buurt. 

Wat noem je een spotprijs. Gr. Jurrie
Pieter2 schreef:IK ben bij de VW dealer in Emlichheim geweest, die heeft een informatiebord in de showroom staan en daar was het op te lezen.
- Roger B. (11)61
Ik heb laatst hier in Bocholt bij de VW dealer de timing van de riemen laten afstellen (dus ZONDER riemen, spanrollen, waterpomp en dergelijke) dat kostte toen al meer dan 200 euro!!
dus als het geen foutje is op dat bord vind ik het zelfs de moeite waard om er een paar honder km voor te rijden....

dus als het geen foutje is op dat bord vind ik het zelfs de moeite waard om er een paar honder km voor te rijden....

Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
550 incl spanrollen en waterpomp en pomp afstellen is dat te duur?