Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Op slot vallen deuren T5

vragen over de T5
Plaats reactie
wim T5
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2008, 16:06

Op slot vallen deuren T5

Bericht door wim T5 »

Onlangs hebben wij met onze camper, een VW California (T5), een hachelijk avontuur beleefd.
In de T5 zit in de deur bij de bestuurdersstoel een schakelaar waar je alle deuren van binnenuit mee op slot kan doen. Als je in de camper slaapt een veilig idee.
Wil je er bv 's-nachts een keer uit dan beweeg je de handel van de schuifdeur 2x en de deur gaat open. De andere deuren blijven netjes op slot.
Wil je er dan weer in dan gaat de schuifdeur weer gewoon zonder sleutel open.
Een keer is dit echter fout gegaan. Wat ging er mis:
In de schuifdeur zit er nog een extra vergrendelknop. Wordt de schuifdeur open gedaan en per ongeluk deze knop ingedrukt dan valt de deur op slot (nadat de schuifdeur gesloten is).
Je kunt er met geen mogelijkheid meer in (stom, sleutels lagen in de auto).
Twee garagemensen zijn flink bezig geweest om de auto open te maken. De eerste met schroevedraaiers (portieren open wrikken) en staaldraad om het ontgrendelknopje omhoog te trekken. Na een uur vertrok deze zonder iets te zeggen. De tweede deed het iets professioneler.
Een pneumatisch kussen tussen de portieren en weer de truc met de staaldraad. VW heeft zijn auto's aardig inbraakveilig gemaakt. Het knopje is nl conisch en niet omhoog te trekken. Helaas!
De VW garage ter plaatse wilde nog niet eens komen kijken.
Goede raad is duur: we hadden ook nog een VW mobilitietsgarantie.
Ik weet niet of iemand deze vanuit het buitenland al eens gebeld heeft, maar dit was voor ons een regelrecht drama. Bij het vertellen van het probleem (gewoon rustig gedaan) wordt de telefoon er door een dame 3x gewoon opgegooid. De 4e keer heb ik de mijnheer van de mobiliteitsservice gesmeekt om mij te helpen. Het eerste wat hij vroeg was waar de sleutels waren. Het antwoord was kort: als de sleutels in de auto liggen mogen we u niet helpen.
Uit coulance zou deze mijnheer bij VW helpdesk informeren hoe de deuren opengemaakt zou kunnen worden. Hij belde ons netjes terug met een technisch verhaal (open maken motorkap, platen verwijderen en met een accu ergens spanning op zetten). Ik heb gevraagd dit te faxen, zodat ik met een garagehouder deze truc zou kunnen doen. Helaas dit mocht niet.
Zijn advies was de ruit in te slaan en de schade verder in Nederland te regelen.
Dit hebben we dus niet gedaan. Nou wilt u weten hoe wij na 4 uur toch binnen gekomen zijn.
Hebt u interesse dan hoor ik dit wel. Misschien zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt?
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: Op slot vallen deuren T5

Bericht door XAVIER »

en vertel verder staat ie nog in het buitenland of heb je hem naar huis laten slepen of aangezien het een california is en s nachts kon je misschien in het dakzeil een scheur maken en er zo ingeraken in welk land was het trouwens? ik ben van plan een california te kopen, de luifel maakt dat veel lawaai tijdens het rijden en vooral op snelheden 140-150? en is dat gemakkelijk afneembaar voor het gewone woon werk verkeer.

salut xavier 55 :T54LIFE
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Op slot vallen deuren T5

Bericht door Henk250 »

Conclusie.

Laat nooit je sleutels in de auto liggen.
VW kan hier niks aan doen,en hun medewerkers ook niet.
Als thuis de deur achter je dicht valt,moet je ook inbreken.

Bestel bij de dealer een "damessleutel",laat hem inleren,en steek hem in je knip.
(als je die tenminste niet vergeet).

Succes.

:lach
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Op slot vallen deuren T5

Bericht door HP Hulscher »

We zijn allemaal vast heel nieuwsgierig, en we hopen tegelijk allemaal dat je het niet op het forum gaat zetten, hoe je binnen bent gekomen.
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Re: Op slot vallen deuren T5

Bericht door paulscs »

Je bedoelt zeker hoe er op ouwejaarsnacht bij mijn t5 mijn navigatie en ipod geslotel zijn.
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.

http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Op slot vallen deuren T5

Bericht door HP Hulscher »

paulscs schreef:Je bedoelt zeker hoe er op ouwejaarsnacht bij mijn t5 mijn navigatie en ipod geslotel zijn.
ja, wellicht.......... Maar ik heb geen idee. Kan ik er wat tegen doen? Ik heb al alarm, ik hoop maar dat dat helpt. Ja ik ga er echt wel achteraan!
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Re: Op slot vallen deuren T5

Bericht door paulscs »

Er staat deze week een stukje in de autweek over een coating voor je ramen. Hierdoor is het onmogenlijk om nog je raam stuk te maken van buiten af. Ga hier serieus over nadenken.


als ik wat meer weet laat ik het hier weten.
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.

http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
edward.burggraeve
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 14:07
Locatie: Neeritter

Re: Op slot vallen deuren T5

Bericht door edward.burggraeve »

Wat ook een oplossing is voor de volgende keer,voora)als je ver van huis gaat
Is een reservesleutel(die heb je al of je neemt een 2e.)
Die plaats je voor vertrek op een goede plek in de folie(water/vocht) ergens onder de auto
wel natuurlijk uit het zicht,en wie weet komt het van pas.
Scheelt een hoop narigheid en kosten.
Succes Edward.
Edward.Burggraeve
Georgsdorf/DE
0031.6.23357766
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Re: Op slot vallen deuren T5

Bericht door paulscs »

edward.burggraeve schreef:Wat ook een oplossing is voor de volgende keer,voora)als je ver van huis gaat
Is een reservesleutel(die heb je al of je neemt een 2e.)
Die plaats je voor vertrek op een goede plek in de folie(water/vocht) ergens onder de auto
wel natuurlijk uit het zicht,en wie weet komt het van pas.
Scheelt een hoop narigheid en kosten.
Succes Edward.
Ik ga binnenkort is naar Almere kijken of ik je sleuel kan vinden :bonk :bonk
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.

http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
karel de grote
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44

Re: Op slot vallen deuren T5

Bericht door karel de grote »

ik heb geen ervaring met het in het slot vallen van de deuren, wèl met de zogenaamde mobiliteitsgarantie. Bespaar je in de zuidelijke landen de moeite! Men doet alsof ze je niet verstaan, het kost klauwen vol telefoongeld want elke keer wordt de verbinding verbroken en uiteindelijk sturen je naar een VW dealer die doodleuk vertelt dat je na 7 dagen! aan de beurt bent. En dat alleen voor een afgesprongen Turboslang. Tip; bel de ANWB, die verstaan je wèl en regelen binnen no-time een oplossing.
In mijn geval een Nissan dealer! die het probleem 's-avonds verhielp tegen € 26,- kosten!
Ze zetten het niet zwart op wit doch de ANWB heeft legio slechte ervaringen met de buitenlandse VW-dealers. Tijd dat ze eens een lesje in minder arrogantie krijgen van Wolfsburg!
Gebruikersavatar
kachel
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2007, 18:48
Locatie: Assen

Re: Op slot vallen deuren T5

Bericht door kachel »

ik heb ook zo'n ervaring gehad.
Op vakantie en de reserve sleutel lag ...........thuis.
ik ging nog wat uit de auto halen en deed de auto van het slot en stak de sleutel in mijn zak en ging op de bijrijder stoel zitten.
Waardoor de auto weer op slot sprong met het alarm erop, op zich geen probleem de deur was open dus.
ik haal de sleutel uit mijn zak en klik de auto weer van het slot.
en leg de sleutel zolang op de grond tussen de stoelen in.
de spulletjes naar de achterbank verplaatst en ik stap uit om via de schuifdeur (die dicht was) de spullen te pakken,
op het moment dat ik de voorportier dicht doe hoor ik klik klik of te wel de auto springt op slot @#$%^%$#@
de reserve sleutel op laten sturen.
en voor het geval dat heeft er een zeer vakbekwame Tsjech de sleutel gehengeld op de stoel waarna de auto weer op kon drukken
De dealer in Groningen zei wij slaan het raam in.
Dus ik ben wel geïnteresseerd in de oplossing.

Kachel
busje is er
Plaats reactie