Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

niet starten

vragen over de T4
Plaats reactie
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

niet starten

Bericht door jan.j.531 »

Hallo even een vraag ik stapte in de bus 1.9 td draai de sleutel om om te starten niets nogmaals niets,derde maal en slaat aan,bij eerste malen controlelampen blijven gewoon branden,start moter draait niet bij derde maal start hij als vanouds ra ra. grt Jan. :T44EVER
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: niet starten

Bericht door Roger B. (11)61 »

Een van de mogelijkheden.....

contactblokje in je contactslot zou defect kunnen zijn, kost dik 20 euro en wat geknutsel
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: niet starten

Bericht door j.d.hukema »

Andere mogelijkheid .Heb je een startonderbreker.zoja kijk dan eens als je start of er vonken bij de brandstofpomp zijn.Dan moet je als je voor de auto staat aan de rechterkant van de brandstofpomp kijken.Heb ik ook gehad.Onderbreker er af gehaald en nooit geen problemen weer gehad.

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: niet starten

Bericht door Roger B. (11)61 »

Dick, hij bedoelt dat ie helemaal niets doet als ie starten wil, niet dat ie wel start maar niet aanslaat.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

Re: niet starten

Bericht door jan.j.531 »

Bedankt voor de informatie jongens,Roger waar zit dat blokje bij in of aan het contact slot. grt Jan
Gebruikersavatar
paul710
Berichten: 212
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:01
Locatie: Eindhoven T4
Contacteer:

Re: niet starten

Bericht door paul710 »

Had ik gister ook , dacht accu leeg dus dynamo laadt niet , bleek startmotor kabel te zijn zie topic dynamo laadt niet verder op
kijk ook eens op mijn site http://www.vaira.nl
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: niet starten

Bericht door Roger B. (11)61 »

daar waar de stekker op het contactslot zit, (andere zijde als waar je de sleutel er in stopt) Het is het electrische deel van het contactslot (de schakelaar zeg maar) die zit onderop het mechanische deel en daarop zit de stekker.
Minimaal de onderste stuurkolomafdekking demonteren om het te zien.

Bij een Golf 3 is het een vervelende klus omdat er een spanbus van de stuurstang afgeperst moet worden om het complete contactslot te verwijderen (anders kom je niet bij het schroefje om het blokje uit het contactslot te schroeven) Ik heb begrepen dat het bij de T4 eenvoudiger is, maar geen idee hoe het precies moet. Misschien hier bij tips en trucks en anders op T4wiki denk ik dat je er wel iets over kunt vinden
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: niet starten

Bericht door Harry 341 »

Als er een startblokkering opzit is het toch juist de bedoeling dat ie niet start?En dan bedoel ik ook starten en niet het aanslaan!Bij mij weigerde dat kl. ding de laatste tijd ook.Ik heb er nu wat anders opzitten en geen problemen meer.
grtz.harry
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: niet starten

Bericht door René »

Hoor je de startmotor wel klikken?
Startmotor stuk (slecht relais??)
Bendix blijft hangen ( na tik op startmotor doet ie het vaak wel)

René
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

Re: niet starten

Bericht door jan.j.531 »

Ik draaide de sleutel om en er gebeurde niks,net of zat er niks aangesloten alleen de controle lampjes bleven branden.
De derde keer starte hij als vanouds,het was net of kreeg de startmoter geen spanning( bij een lege accu hoorje het relais wel klikken,of gaan de cotrole lampjes uit of zwakker branden ) grt Jan.
Plaats reactie