Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Distributie riem vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
bop570
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:18

Distributie riem vervangen

Bericht door bop570 »

Om de hoeveel kilometer dient de distributieriem van mijn T4 uit 92 vervangen te worden (5 cyl, 2.4D). Hij heeft er nu 288.000 km op zitten en is laatst vervangen op 186000km.
Is dit een moeilijke karwei?
Ik heb nogal het een en het ander zelf verricht aan motoren en ben wel handig. Kanik dat zelf? :gif ?
Zijn er referentiepunten voorzien bij het opleggen van een nieuwe distributiekettign?
is er speciaal materiaal voor nodig?
Graag advies.
Lars
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 apr 2007, 10:48

Re: Distributie riem vervangen

Bericht door Lars »

Mij is aangeraden elke 90.000 tot 100.000 kilometer distributieriem te vervangen. Ik heb dat ook altijd gedaan, als is dat duur als je 40.000 tot 60.000 kilometer per jaar rijdt. Maar dan rijd je wel zekerder; als de boel stuk gaat ben je verder van huis...

Vr. Groet,
Lars
arie oudshoorn
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56

Re: Distributie riem vervangen

Bericht door arie oudshoorn »

de t4 heeft geen ketting maar een riem. het is wel even werk maar als je het een en ander aan gereedschap hebt en je durft dan is het wel goed te doen. goed de pomp blokkeren, doe ik altijd met een metaal boordje, dacht 6,6mm.een zegel ring tang voor de snaar te ondspannen. inbus 8 mm voor de poelies. succes.oja vergeet niet het aantal tanden op de oude en de nieuwe riem te tellen. arie
Plaats reactie