Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Speakertjes in de T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Speakertjes in de T5

Bericht door Rob RD »

Zitten er in de vensterbank van de t5 achter de roosters die helemaal in de hoeken bij de voorruitzitten ook speakers? ik heb het idee dat daar helegaar geen geluid uit komt maar dat al het geluid uit de deuren komt. Ook als ik de spreeuwenkist van voor naar achter regel wordt het beangstigend stil ipv dat het geluid zich naar de vensterbank verplaatst

Rob
Das Auto
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Speakertjes in de T5

Bericht door Adrie 260 »

Dit onderwerp is al vaker aan de orde geweest.
Ivm modelwijzigingen van 2007 naar 2008 zijn de speakers in het dashboard vervallen en zijn in de deuren andere speakers geplaatst.
Heb je al onder het dashboard boven de pedalen gekeken, ja? , dan heb je hoogstwaarschijnlijk ook het plaatje gemist wat hier normaal ook zat.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Speakertjes in de T5

Bericht door Rob RD »

Er zit dus wel een montageplek voor speakertjes mar ze zitten er alleen niet in, mag ik concluderen? Zijn ze dan wel bedraad?
Das Auto
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Speakertjes in de T5

Bericht door andre35 »

nee ook de bedrading is niet aanwezig. Deze kan je in principe zo vanaf je radio leggen.

Heb je quadlock of iso stekkers achter je radio?
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: Speakertjes in de T5

Bericht door azzie »

ik zou alleen niet weten wat voor speakers je erin zou willen doen
daar is nl. helemaal geen ruimte voor het enigste wat je erin kwijt kunt zijn tweeters en dan moet je al oppassen dat ze niet te hoog of te groot zijn
Afbeelding
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Speakertjes in de T5

Bericht door andre35 »

je kunt er originele Multivan speakers voor halen bij de dealer. kosten rond de 20 euro ( per set). deze schuif je er zo in met twee schroefjes vat zetten en je hebt midden- en hoge toon uit je voor dashbord

deze aansluiten op de vooruitgang van je radio en whala :gekte Indien je iso stekkers hebt kun je bij een audio shop een universele aansluitkabel halen waar je ze er zo bij kan zetten. Anders tussen bestaande bedrading plaatsen
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: Speakertjes in de T5

Bericht door azzie »

andre35 schreef:je kunt er originele Multivan speakers voor halen bij de dealer. kosten rond de 20 euro ( per set). deze schuif je er zo in met twee schroefjes vat zetten en je hebt midden- en hoge toon uit je voor dashbord

deze aansluiten op de vooruitgang van je radio en whala :gekte Indien je iso stekkers hebt kun je bij een audio shop een universele aansluitkabel halen waar je ze er zo bij kan zetten. Anders tussen bestaande bedrading plaatsen
welk bouwjaar is jouw bussie ?
ik heb deze mogelijkheid ook al bekeken maar in 1 van de 2 zit een stang onder dus speaker is niet mogelijk
Afbeelding
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Speakertjes in de T5

Bericht door andre35 »

in mijn bus van 2005 zaten ze al. in mijn nieuwe bus 01-2008 heb ik multivan speakers geplaatst en deze paste normaal op zijn plek. Kan zo geen foto vinden van de luidsprekertjes. Je moet er ook geen mega dingen van verwachten. als het goed is zitten links en rechts onder de roosters lipjes waaronder de speaker past.
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

Re: Speakertjes in de T5

Bericht door lexy »

Misschien een domme vraag , maar zijn de roosters makkelijk te verweideren?
De dealer rekent 150 euro ex btw om 2 dashboard speakers te plaatsen.
de bedrading moet ook nog aangelegt worden.
Dus als iemand een duidelijk stap voor stappen plan heeft , heel graag.
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Speakertjes in de T5

Bericht door andre35 »

Als je een platte schroevedraaier neemt, leg even een doek op je dashbord om deze niet te beschadigen, dan aan de cabine zijde het rooster voorzichtig in beide hoeken omhoog wippen.
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Speakertjes in de T5

Bericht door Adrie 260 »

Weet iemand hoeveel inbouwdiepte je nodig hebt voor de dashboard speakertjes, Ik vind de ruimte een beetje klein als ik de roostertjes eruit haal.
De groewten uut Sommersdiek
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Speakertjes in de T5

Bericht door andre35 »

zal er morgen een foto van maken
Plaats reactie