Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Velgen

vragen over de T5
Plaats reactie
Robertje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2008, 19:21

Velgen

Bericht door Robertje »

Hallo,

Kan iemand mij adviseren in mijn keuze naar de hoeveelheid inch verstandig is om onder mijn T5 te zetten.
Ik hoor een hoop negatieve dingen over "grotere" velgen..

Alvast bedankt

GR R
meermike
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 dec 2007, 20:20
Locatie: oudenbosch

Re: Velgen

Bericht door meermike »

hey R

Ook ik rij met veel grotere velgen dan orgineel namelijk 275/40/ 20'' en eigelijk alleen maar positief had met de orginele banden en velgen een beetje een zwaberig idee achter nu helemaal niet meer....
En ook niet onbelangrijk VEEL MOOIER........ :toppie

mvg mike
T5 130 pk automaat dc, leren bekleding, plus pakket, opties pakket, mistlampen,20'' lm, enz enz.... :ikrij
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Velgen

Bericht door painter »

Kan er kort over zijn, 17 inch is de meest voor de hand liggende maat, heb zowel 18 alsmede 16 ich gehad.
geloof die verhalen over dat ,,lekkere,, rijden op 20 inch nou maar niet, allemaal onzin, komt bij dat deze banden veel duurder zijn, dan 17 inch banden.
Vraag maar eens wat een setje van 4 banden van 20 inch kost (van een goed merk, dus geen SBS6 merk)/.
Het merk/type velg is heel persoonlijk, ikzelf rijdt met originele velgen van VW, type Solace.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Velgen

Bericht door HP Hulscher »

ik vond die 17 inch anders ook al aardig aan de prijs.... Wat voor band heb jij erom liggen?
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Robertje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2008, 19:21

Re: Velgen

Bericht door Robertje »

Hallo,

Er is mij verteld dat wanneer je grote velgen hebt dat dit invloed heeft op je stuurhuisinrichting en as ????? gr r
Plaats reactie