Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

H7 of toch H4!!!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

H7 of toch H4!!!

Bericht door Charles 1065 »

Koplampenvraagje! Ik heb nu H4 lampen in mijn lampen T4 korte neus bouwjaar 2002. Maar wil graag H7 plaatsen! Zou meer licht opbrengst veroorzaken!
Vraag 1 Kan dit............
Vraag 2 Mag dit...........
Vraag 3 Past dit ..........
Vraag 4 Wat is het verschil kwa licht opbrengst.......
Dank Charles :T44EVER
Laatst gewijzigd door Charles 1065 op 18 feb 2008, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: H7 of toch H4==

Bericht door Multivan Generation »

als je die stapt wilt maken,
dan zou ik je willen adviseren om het niet te doen,
en te kiezen voor Philips Extreme power +80% lampen.

Dat geeft erg veel licht.

Je zou ook kunnen opteren voor zwaardere lampen maar dan is het niet meer wettelijk verantwoord :alarm :politie
En in koplampen van een korte neus niet echt een aanrader ivm de warmte productie.

Op Ebay pas een Xenon-setje voorbij zien komen voor inclusief verzendkosten 63,33 Euro.
Misschien een tip?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: H7 of toch H4!!

Bericht door Charles 1065 »

Was vandaag in Duitsland en zag ze daar ook die Xenon setjes rond die prijs maar dacht er met H7 te zijn die waren 3 stuks voor 14 euro vandaar! Ga toch eens even Googlen op die Philips Extreme power :zwaai lampen!
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: H7 of toch H4==

Bericht door Harry 341 »

Peter,dat is vast geen Bi xenon,en dat moet er bij Charles toch in.
grtz.harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: H7 of toch H4==

Bericht door Charles 1065 »

Via Google kwam ik op het Renault forum waar al Philips Extreme power gebruikers waren met een R25 die echt laaiend enthousiast over de licht opbrengst.....! Al waren ze niet goedkoop tussen de 35 en 44 euro! Zal ook weer eens in Duitsland kijken :wjw ! Daar zijn auto onderdelen toch goedkoper!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: H7 of toch H4!!!

Bericht door Multivan Generation »

Stimmt,
ich war 33 Euro lässig dafür :knipoog

Und zur Harry, ja stimmt genau :muur
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Re: H7 of toch H4!!!

Bericht door keescv »

ik heb jaren de phillips night vision er in gehad en die bevielen mij al zeer goed .dus moeten die andere wel heel goed zijn.
Gebruikersavatar
Franz 442
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:05
Locatie: Leende
Contacteer:

Re: H7 of toch H4!!! Gaat niet !!

Bericht door Franz 442 »

Hoi ,

Een H4 die oorspronkelijk gemonteerd word is een dubbele groeidraad lamp. DWZ hij kan dimlicht en Grootlicht branden.

Een H7 is een enkele gloeidraad lamp. De koplampunits die gemaakt zijn voor een H4 hebben een hele andere brandpuntafstand dan die voor een H7. Dit wil weer zeggen dat je lichtbeeld totaal verkeerd uitkomt. En het fijt dat je geen grootlicht kunt voeren is meteen een puntje van de RVV en APK !! :politie

Als je dan inderdaad meer opbrengst wilt hebben adviseer ik je die philips lampen. Een aanpassingset naar Xenon kan ook. Deze xenonsetjes zijn speciaal gemaakt om ipv een H4 lamp gemonteerd te worden en hebben ook de functie Grootlicht.

Hoop hiermee wat info te hebben gegeven, :zwaai

Groet Franz 442
Plaats reactie