Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

me bus op de snelweg ineens inhouden

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

me bus op de snelweg ineens inhouden

Bericht door bartt4 »

me bus hield vanmiddag uit groningen ineens erg in reed rond de 130 en ineens dikke zwarte rook en vermogen weg, aan de kant kap open alles op peil temperatuur goed.
Paar keer straten eerst niet willen aanslaan wel rook uit uitlaat en ineens wel weer en niks mis meer. Doorgereden naar huis en net voor me woonplaats weer het zelfde rond de 130km weer. Weer rook etc etc
na 2 minuut wer starten en moeisaam weer aan de praat. Nu loopt die goed reglmatig start goed geen extra rook. Morgen eens verder zoeken op me werk of ik wat kan vinden.
Tis een 1.9 zonder turbo. Iemand tips? relais 109 is het niet. ontstelde branbdstof pomp ook niet want nu draait die netjes rond. :bonk
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: me bus op de snelweg ineens inhouden

Bericht door Multivan Generation »

zou het zo kunnen zijn, dat hij iets te rijk staat afgesteld?
Ik bedoel 130 km/u met een 1.9 diesel zal ver tegen zijn topsnelheid aan zitten.

Misschien krijgt hij wel te veel brandstof, of naar verhouding te weinig lucht?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: me bus op de snelweg ineens inhouden

Bericht door bartt4 »

top licht rond de 150 km inderdaad de pomp wel iets open gedraaid. Nooit problemen gehad. Net wel ondekt dat die een hoge carterdruk heeft. Hou het ff in de gaten morgen es ff wat testjes doen. bedoeling is al er een andere moter in te hangen td of tdi van golf 3 maaar moet het eigenlijk nog ff paar weekjes volhouden. Ben me schuur aan het verbouwen haahhahah :wjw
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: me bus op de snelweg ineens inhouden

Bericht door Multivan Generation »

Als je in die situatie verkeerd, die plannen hebt,
dan zou ik, om hem zo houdbaar (lees betrouwbaar) mogelijk te maken,
hem weer terugschroeven naar orginele settings.

Die paar weken valt dan toch ook nog wel mee te leven.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: me bus op de snelweg ineens inhouden

Bericht door bartt4 »

inderdaad ff teder behandelen denk dat het blokkie wat te hoge carter druk heeft loopt nu wel weer als een zonnetje rookt niet erg behalve na een 15 km. Morge es ien hoe die start in de kou
RUBBEREXPRESS
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: me bus op de snelweg ineens inhouden

Bericht door Paulus »

Brandstoffilter vervangen,met een verstopt filter gaat hij juist roken en inhouden.

gr,

paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: me bus op de snelweg ineens inhouden

Bericht door bartt4 »

Die heb ik nog geen 2000 km vervangen. weet de oorzaak ook al. Te hoge carter druk tweede en derde cilinder lage compressie. Hij begint op olie te lopen bij hoge toeren.
Fftjes kalmpies aan door tokkelen en tijd voor een harttransplantatie :toppie :wjw
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie