Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe 16" schijven + remblokken

vragen over de T4
Plaats reactie
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

nieuwe 16" schijven + remblokken

Bericht door Die Bruine »

Zijn er hier WJW-ers die met Red of Yellow EBC blokken rijden op hun 16" schijven? Ik heb zelf een 151pk TDI van 03-2000 met 100.000km op de teller. Vorige week kreeg ik de waarschuwing van de remblokken. Ze zijn echt op en de schijven hebben wat groeven naast de 1-1,5mm slijtage. Dus die ga ik ook maar meteen vervangen. Ben ik daar voorlopig van af. Maar nu ben ik dus benieuwd of er mensen met Red of Yellow rijden. Op de EBC site staat dat ze voor wagens boven de 1000kg/200pk zijn. De autohandelaar probeert mij echter Carbon blokken van EBC te slijten speciaal voor bussen. Maar hier kan ik niets over vinden en ik wil mijn velgenrand zo schoon mogelijk houden. Dan lijken blokken voor bussen mij absoluut ongeschikt. De originele blokken vind ik net iets teveel slijtstof loslaten. Ik heb goede ervaringen met Green en heb begrepen dat Red en Yellow alleen maar beter zijn. Zou ik ze kunnen aanpassen om ze op een 151pk T4 te zetten of ontstaan er dan gevaarlijke situaties? Ik heb twee rechterhanden, als ik maar weet wat ik moet doen...Dus als het mogelijk is, kan iemand mij dan helpen met het type dat ik dan moet bestellen? De upgrade pads hebben typenummer DPC 1368 en DPC 1285. Maar welke versie dat dan is!? Of ander advies uiteraard :lach

Meteen maar alle filters en olie (5W40 geen longlife) vervangen. Misschien ook de gloeiers.

Edit: meten is weten. Morgen de velgen er maar af want ik zie 3 verschillende schijven voor de Caravelle 16". En dan ook nog een Transporter variant, maar die is pas vanaf 2003. Zit toch een week levertijd op. Dan maar een week op de motor :)
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Plaats reactie