Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

afgeslagen

vragen over de T4
Plaats reactie
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

afgeslagen

Bericht door keestdi »

mijn busje is afgeslagen de heren gebeld van de anwb,deze zat even aan de brst afsluiter toen liep hij weer,wou weg rijden sloeg hij weer af,het vreemde van de zaak is de motor ging uit zijn eigen even volgas draaien.wie heeft er wel eens met zoo'n eufel temaken gehad en wat kan het zijn?de tandenriemen zijn goed de motor draait stroom genoeg,de computer :T44EVER
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: afgeslagen

Bericht door j.d.hukema »

Heb je een startonderbreker. Deze geven ook dit probleem Zit op de brandstofpomp.
Bij mij er af gehaald en probleem was over.Is al vaker aan de orde geweest op de site.
Moet er wel bij zeggen dat ik een 1.9td heb

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: afgeslagen

Bericht door keestdi »

we zouden de bus halen,was van tijd gesprongen is met de distributie riem dacht men,nu is het iets met de elc regeling van de brst pomp.Jammer.heb ik weer. :ikrij wie weet wat een brst pomp kost? met montage kan ik al vast gaan sparen.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: afgeslagen

Bericht door matje86 »

duur dus
2 de hands al 300 euro mits je de goede hebt
nieuw rond de 800
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: afgeslagen

Bericht door Harry 341 »

Dat afslaan is zwaar kl....zeker als je zelf rechtdoor wil.... :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun


sorry,kon 't niet laten...
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: afgeslagen

Bericht door GerJol 716 »

Kan het probleem niet aan de elektromagnetische stopper liggen, op de pomp, of de aansturing hiervan?
Dit onderdeel is een stuk goedkoper als een andere pomp, bij de dealer kost een ruilpomp al gauw € ± 1300,- voor een 2.5 TDI.
Voor een ruilpomp van een 1.9 TD ben je ± € 800,- kwijt, zoals Matje al vermeldde.

Dit is nog zonder montagekosten.

Mogelijk heeft relais 109 er ook nog mee te maken?

Willen de WJW-ers je beter van dienst zijn, vermeldt dan in ieder geval wat meer gegevens van je bus.
Zoals BOUWJAAR; MOTORINHOUD/TYPE etc.

Gerard
Laatst gewijzigd door GerJol 716 op 25 feb 2008, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: afgeslagen

Bericht door j.d.hukema »

Ger jol ik denk hier ook aan .ik had dezelfde symtonen en na dat de start onderbreker
verwijderd is ,het blokje dat in de pomp zit, was het over.Bij mij was het zo dat als je starte zag je vonkjes aan de rechterkant van de pomp.


Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: afgeslagen

Bericht door keestdi »

ik hoop dat ze het een beetje goedkoop kunnen rep.ik zal die tip over die pomp regeling op schrijven en door bellen. :T44EVER ik heb een 2.5 tdi bouwjaar 2000 met 137.000 km op de teller.Ben zelf monteur grote graaf machines maar de auto is altijd kapot als je zelf geen tijd heb.Kun je weer een andere auto kopem maar dan krijg je weer niet voor deze,maar ik wil hem niet kwijt ondanks de hoge belasting en de brst die over onze rug steeds duurder word,die lui in Den Haag hebben toch en auto van de zaak en aandelen in SHELL. :klappen :ikrij
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: afgeslagen

Bericht door Peter 887 »

[quote="Harry 341"]Dat afslaan is zwaar kl....zeker als je zelf rechtdoor wil.... :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun


sorry,kon 't niet laten...[/quote
Harry,
Dat was in een van de eerste shows van Herman Finkers. :ikrij ????????????? maar je moet toch een keertje afslaan. :zwaai
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: afgeslagen

Bericht door keestdi »

iedereen bedankt voor het medeleven.Het busje rijdt weer,op naar texel.De regeling van de brst pomp was stuk,weer een boel geleerd je kunt zelf een heleboel maar het elc gedeelte van de pomp kun je weinig aan doen,vooral als je maar 1 auto hebt.als je een reserve hebt zou je een pomp weg kunnen brengen zelf en beetje prutsen maar ik heb er maar een. en deze rijdt weer :gekte :zwaai :klappen :jumpklap :adhd :T44EVER :wjw
dimitri van der heiden
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2007, 10:27
Locatie: Delft

Re: afgeslagen

Bericht door dimitri van der heiden »

Hoi,
heb ik ooit ook gehad.
Wat het bij mij was... de plastic dop onder de brandstoffilter was lek door een scheurtje. Hierdoor trekt de motor valse lucht bij de brandstof en slaat de motor af bij hogere toeren.

Schroef de dop eraf, plastic zakje om de schroefdraad en weer dop erop en hoge toeren draaien. Doet hij het dan goed, dan weet je dat je een nieuw dopje of brandstoffilter moet kopen.

De filter steekt onder de accu in de linkerwielkast voor ...

Succes
Plaats reactie