Kijk even met VAG-COM bij de groepen die de rondloopregeling aangeven.
Dit zijn de groepen 013 en 014 die voor de 5 cilinders de correctie inspuiting per cilinder aangegeven t.o.v. het gemiddelde.
De ECU is in staat om de krukasversnelling per arbeidsslag te berekenen en dan weer per cilinder de ingespoten hoeveelheid brandstof bij te regelen om de motor mooi te laten rondlopen. Alleen stationair voor zover ik weet.
Als 1 van de cilinders een afwijkende inspuithoeveelheid (+ en -) heeft dan kan hier wat mee zijn, bijvoorbeeld een lagere compressie, defecte gloeiplug o.i.d.
De koude waarden kun je dan vergelijken met de waarden bij een warme motor
; Measuring block 013 - Injection Quantity Ratios
13,1,Inj. Quan. cil. 1,dev. from average
13,2,Inj. Quan. cil. 2,dev. from average
13,3,Inj. Quan. cil. 3,dev. from average
13,4,Inj. Quan. cil. 4,dev. from average
;
; Measuring block 014 -Injection Quantity Ratios
14,1,Inj. Quan. cil. 5,dev. from average
14,2,N/A
14,3,N/A
14,4,N/A
Groep
Groet,
T4Dick.