Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Navigatie RNS2 helemaal de weg kwijt..

vragen over de T5
Plaats reactie
yigit
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 nov 2007, 22:09

Navigatie RNS2 helemaal de weg kwijt..

Bericht door yigit »

De navigatie RNS2 in mijn T5 is helemaal de weg kwijt. Sinds enkele dagen duurt het wel een paar minuten voordat ie contact heeft. Daarna zegt ie dat de route berekend is en laat ie het eindstation zien op het scherm maar vervolgens navigeert hij niet. Zegt op de snelweg bijvoorbeeld dat ik linksaf moet slaan wat helmaal niet kan (nou ja, wat niet kan..).
Kan iemand mij vertellen hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen?
oppie
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2008, 22:06

Re: Navigatie RNS2 helemaal de weg kwijt..

Bericht door oppie »

Zo'n soort probleem heb ik ook gehad, toen er een stekkertje los aan de achterkant

Groetjes oppie :T54LIFE
oppie
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2008, 22:06

Re: Navigatie RNS2 helemaal de weg kwijt..

Bericht door oppie »

zat er een stekkertje los bedoel ik
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Navigatie RNS2 helemaal de weg kwijt..

Bericht door Schildertje »

Kan ook zijn dat de GPS-antenne stuk is....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Navigatie RNS2 helemaal de weg kwijt..

Bericht door andre35 »

vandaag ook een nieuwe rns erin gekregen, geweldig apparaat maar na het navigeren naar huis toe is de vrouwelijke stem begeleiding ineens weg. Ook als ik van de route afwijk wordt er geen nieuwe route berekend. Wel volgt hij goed de wegen en de sattelieten zijn ruim voldoende aanwezig. Iemand een idee??

Tevens een bluetooth carkit erop aangesloten van skoda werkt echt geweldig :-)

helaas werkt de grote fis in het dashbord nog niet omdat deze ook 1.6 canbus ipv 2.0. hier zijn ze hard mee bezig om dit voor elkaar te krijgen. :jumpklap
yigit
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 nov 2007, 22:09

Re: Navigatie RNS2 helemaal de weg kwijt..

Bericht door yigit »

Vandaag dashboardkastje eruit gehaald om de gps antenne op te sporen. Hij gaf namelijk totaal geen ontvangst aan op het scherm.
Antenne gevonden en even naar boven toe bewogen kreeg ie opeens weer gps ontvangst. Ik heb hem nu dus wat hoger geplaatst en doet het nu prima.
Plaats reactie