Mag ik volsynthetische olie bijvullen als er halfsynthetisch in zit?
is wel alletwee van Shell.
Mvg sailor
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
olie mengen
- Charles 1065
Re: olie mengen
Lijkt me niet aan te raden, olie mengen is uberhaubt niet verstandig zeker niet met verschil in samen stelling! Ik zou het zelf niet doen! 

-
Zou ik niet doen.verschillende samenstelling van de olie kan lijden tot hogere slijtage.
Dick
Dick

Groetjes Dick 1076 

2 verschillende merken is niet zo,n probeem
vaak is het dezelfde olie met een andere sticker.
maar verschillende samenstellingen mengen zou ik net doen.
vaak is het dezelfde olie met een andere sticker.
maar verschillende samenstellingen mengen zou ik net doen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Mag ik twee verschillende soorten olie mengen?
Alle oliën die op de markt zijn (voor benzine- of dieselmotoren, minerale of synthetische oliën) kunnen onderling gemengd worden. Het mengen van twee oliën met een verschillende kwaliteit gaat echter altijd ten koste van de superieure kwaliteit. Een smeermiddel is altijd afgestemd op de eisen van de internationale classificaties (API, ACEA). Er zijn echter talrijke manieren om een bepaald type smeermiddel samen te stellen. Het mengen van twee soorten olie met gelijkwaardige eigenschappen zal geen problemen opleveren, maar de uiteindelijke werking kan niet gegarandeerd worden.
http://www.total.nl/nl/sitenl.nsf/VS_SW ... L=10ܢ
Alle oliën die op de markt zijn (voor benzine- of dieselmotoren, minerale of synthetische oliën) kunnen onderling gemengd worden. Het mengen van twee oliën met een verschillende kwaliteit gaat echter altijd ten koste van de superieure kwaliteit. Een smeermiddel is altijd afgestemd op de eisen van de internationale classificaties (API, ACEA). Er zijn echter talrijke manieren om een bepaald type smeermiddel samen te stellen. Het mengen van twee soorten olie met gelijkwaardige eigenschappen zal geen problemen opleveren, maar de uiteindelijke werking kan niet gegarandeerd worden.
http://www.total.nl/nl/sitenl.nsf/VS_SW ... L=10ܢ
en dan laatst een discussie over het niet vervangen van olie maar gewoon 2 ton ermee rijden