Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afdichtingsband tussen voorruit en dashboard

vragen over de T4
Plaats reactie
www.Hoochiemama.nl
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Afdichtingsband tussen voorruit en dashboard

Bericht door www.Hoochiemama.nl »

Ja, ja, daar is ie weer...

Ben vandaag bij Autotaalglas geweest voor een nieuwe voorruit. Opzich is deze prima geplaatst en ik had gelukkig geen last van roest op de sponning zitten.

Maar nu kom ik net thuis en zie dat de afdichtingsband tussen de sponning en het dashboard wat verschoven is waardoor ik nu in de auto uiterst links rechtstreeks op de sponning kijk en een ruimte zie tussen het dashboard en de sponning.
Wat moet ik doen? Kan ik eenvoudig de top van het dashboard verwijderen en zelf een nieuwe afdichtingsband plaatsen of moet ik terug naar de glasboer?
Mijn T4 beats a Chevy Van! (Hoewel dat ook leuk is hoor...)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Afdichtingsband tussen voorruit en dashboard

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou gewoon teruggaan :toppie
Als het bij je linker A-stijl bekleding is, dan kan het ook zijn, dat bij het terugplaatsen, het tochtband wat verschoven is,
Dan zou ik het zelf doen :knipoog
Ik doel dus op de kier tussen A-stijlbekleding en dashboard.
Is het probleem tussen de voorruit en je dashboard,
dan zou je dashboard er helemaal uit moeten,
of de ruit demonteren, en dan het probleem op lossen.

Kies voor de gemakkelijkste optie in dezen, zou ik zeggen :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
www.Hoochiemama.nl
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Afdichtingsband tussen voorruit en dashboard

Bericht door www.Hoochiemama.nl »

Beide is het geval,

Tussen de linker A stijl en het dashboard zie ik helemaal geen tochtband meer zitten... (Rechts overigens wel) En voor kiert in de hoek ter hoogte van de A stijl.

Mmmm... Ik ga er maar eens achteraan. Baluuuhhhh.... :boos
Mijn T4 beats a Chevy Van! (Hoewel dat ook leuk is hoor...)
www.Hoochiemama.nl
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Afdichtingsband tussen voorruit en dashboard

Bericht door www.Hoochiemama.nl »

Ben vandaag naar aanleiding van een mail aan Autotaalglas Hilversum keurig gebeld en kon gelijk langskomen.

Met drie man sterk kwamen ze kijken naar het euvel. Nu blijkt dat de afdichtingsband links in de hoek niet doorloopt naar de A stijl en het lijkt er op dat dit heel normaal is bij de T4's.
(Ik kan het mij eigenlijk ook niet meer erg goed voor de geest halen hoe dit zat voor de vervanging van de ruit.)

We zijn er achtergekomen omdat Autotaalglas zelf ook een T4 heeft uit ongeveer mijn bouwjaar en daar zat het precies zo als bij mij. (We hebben met z'n vieren gekeken. :nuts )
Rechts loopt de afdichtingsband helemaal door tot tussen de A stijl en het dashboard maar links niet. Daar houdt hij op tot net voor de hoek. Vreemd maar waar.

Ben wel benieuwd of dit bij jullie ook het geval is. (Mijn bus komt overigens uit otober 2001)

Tevens merkte een van de chefs op dat zijn, over het algemeen jonge werknemers, toch niet zo netjes te werk zijn gegaan want hij ontdekte een scheurtje in de kunsstof afdekking van de A stijl rechts + allemaal vieze vlekken van de kit.

Hij vondt dit niet kunnen en gaat voor mij een nieuwe afdekking bestellen en monteren!!! :jump
Ik moet zeggen, erg goede service!!!
Mijn T4 beats a Chevy Van! (Hoewel dat ook leuk is hoor...)
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Afdichtingsband tussen voorruit en dashboard

Bericht door matje86 »

ter verduideling plaats u hierbij de foto,s :nuts
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie