Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

130pk naar 174pk (help)

vragen over de T5
Plaats reactie
kevin1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:56

130pk naar 174pk (help)

Bericht door kevin1234 »

hallo'

Ik heb een vraag over de t5. Er werd mij aan geraden om hier bij :wjw op het forum
om informatie te vragen.

Als ik naar de verschillen van de 130 pk en 174pk kijk (motorisch) is het alleen
het vliegwiel en de turbo, zelf heb ik een 130pk (2007) nou wil ik weten of het mogelijk is
om deze door middel van deze 2 verschillen op 174 pk tekrijgen. Ik weet dat je door
chip tuning ook in de buurt kom.


mvg :toppie
kevin
:T54LIFE
Alvast bedankt voor de reacties ;)
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 130pk naar 174pk (help)

Bericht door Donald4Motion »

ik dacht dat in een 174PK ook zwaardere zuigers, druifstangen en krukas worden gebruikt.

correct me if i'm wrong :peace
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: 130pk naar 174pk (help)

Bericht door Jeroen T5 204 »

Met het chippen kom je meestal rond de 160 pk maar het koppel is natuurlijk belangrijker.

Ik geloof dat de Turbo en Intercooler anders zijn van de 174 pk. Blok is hetzelfde voor zover ik weet .
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
kevin1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:56

Re: 130pk naar 174pk (help)

Bericht door kevin1234 »

ik weet het ook niet. als ik op bij de hoofdpagina van weetjewel.com kijk
en dan naar techniek 1 ga van de t5 en ik kijk naar de 2 motoren, staat
er bij de 174 pk dat de hogere pks door middel van het vliegwiel en turbo
worden geproduceerd
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: 130pk naar 174pk (help)

Bericht door vaniac »

Ook de turbo van de 130 pk is in staat om circa 174 pk en 400+ Nm te leveren, in combinatie met een aangepast motormanagement. Deze turbo heeft het voordeel bij lagere toerentallen sneller op te pakken dan de grote turbo van de 174 pk versie. Het vliegwiel heeft verder geen invloed op het motorvermogen, wel enigszins op het uibalanceren van eventueel optredende trillingen bij hogere toerentallen. Wanneer je niet constant het volle vermogen van de motor eist, is chippen een goed en goedkoper alternatief, mits uitgevoerd door een tuner met kennis van zaken.
kevin1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:56

Re: 130pk naar 174pk (help)

Bericht door kevin1234 »

vaniac schreef:Ook de turbo van de 130 pk is in staat om circa 174 pk en 400+ Nm te leveren, in combinatie met een aangepast motormanagement. Deze turbo heeft het voordeel bij lagere toerentallen sneller op te pakken dan de grote turbo van de 174 pk versie. Het vliegwiel heeft verder geen invloed op het motorvermogen, wel enigszins op het uibalanceren van eventueel optredende trillingen bij hogere toerentallen. Wanneer je niet constant het volle vermogen van de motor eist, is chippen een goed en goedkoper alternatief, mits uitgevoerd door een tuner met kennis van zaken.
is motormanagement aanpassen het zelfde als chippen ?en door wie kan ik dit het beste laten doen ?
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: 130pk naar 174pk (help)

Bericht door Henk250 »

Chippen is het motormanagement aanpassen.
De 130pk wordt niet als ideale auto beschouwd om te chippen,ivm de emissie maatregelen etc.

De remmerij van de 174pk is ook wat forser ontwikkeld,dus chippen alleen is niet ideaal.

Maar ieder zijn mening.


Succes.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: 130pk naar 174pk (help)

Bericht door koning232 »

Alles is hetzelfde bij de 130 als de 174pk uitvoeringen. Ook de remmen.
Behalve de software, turbo en 2massa vliegwiel. (is zeker nodig wanneer je hem tuned tot 200+pk.)

Is heel goed te doen door iemand met verstand van het T5 motorblok.
Zitten alleen wel de nodige kosten aan verbonden. Denk zelf rond de 2500,- euri.

Maar je garantie is wel meteen verlopen :knipoog
t5ddm
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14

Re: 130pk naar 174pk (help)

Bericht door t5ddm »

:T54LIFE ik heb het manegment laten veranderen van 131pk naar 165pk , en het verschil is bijna minniem.
hij trek net zo goed als een 174pk , alleen top is iets lager .mijne loopt 180km/u
Plaats reactie