Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kachelbed.paneel vervangen en nu probleem..

vragen over de T5
Plaats reactie
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

Kachelbed.paneel vervangen en nu probleem..

Bericht door Seref795 »

Hoi Weetjeweller's

na lange tijd zonder problemen zonder vragen. Heb nu een probleem met mijn t5.

Mijn kachelbedieningpaneel knop van boven-bendeden-zijkant kunt zetten draaide heel stroef en moeilijk. En sinds maand kwam er geen lucht uit aan de zijkanten dus ik dach kachelbed.paneel is stuk. Ben naar de sloperij gegaan en heb eentje gekocht en de oude los gehaald en tijdens los halen stuk gemaakt oude paneel. En nieuwe van de sloperij weer opgezet. maar heb ook tijdens dit operatie ook de asr knop los gehaald.En weer alles netjes gemonteerd. Maar nu brand constant mijn asr lampje in het teller en hij geeft nog steeds geen lucht uit aan de zijkanten. dus was waarschijnlijk was andere oorzaak. dus heb niks voor niks paneel vervangen. . Maar nu brand om de minuut lampje van airco maar airco werkt zelf helemaal niet.

???? wat kan het zijn misschien verkeerde kachelbed.paneel of moet ik hem laten resetten bij de dealer

HELP HELP wat kan het zijn wat kan de oorzaak zijn dat hij geen lucht geeft aan de zij kanten en dat de airco van zelf aan gaat en asr lampje brand...!!!

Met vriendelijk groeten
Seref 248

Oja tis een T5 174PK uit 2003
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Kachelbed.paneel vervangen en nu probleem..

Bericht door Pim 328 »

Probleem van dat er geen lucht aan de zijkanten uitkomt. is de kabel (groen) die kapot is, deze is namelijk veranderd, de oude kabel knikte nogal gauw waardoor deze heel stroef ging.

ASR lampje heeft die een storing van opgeslagen, die moet gereset worden.

Airco lampje dat aangaat kan zijn dat er een fout paneel inzit.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

Re: Kachelbed.paneel vervangen en nu probleem..

Bericht door Seref795 »

Hoi Pim

bedankt voor je reactie.

Maar hoe moet ik dan die groene kabel vervangen? En hoe is ie te zien dat de groene kabel kapot is ? Kan het ook zijn dat ie verstopt zit bij de klep?.

En mijn oude paneel is tijdens uithalen stuk gegaan. zal een foto maken vanavond waar ie stuk is gegaan of ie nog te maken is?? en zal de nummers van allebij ook hier zetten dan weet je misschien of ik een verkeerde heb gemonteerd of niet. of kan deze ook een storing hebben dat gereset moet worden??

En asr knopje had ik uitgehaald dus dan geeft hij storing. moet ik dit bij dealer resetten

Mvg Seref248
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Kachelbed.paneel vervangen en nu probleem..

Bericht door Pim 328 »

Dit kun je zien als je het paneel los hebt, als de kabel waar die aan het bedieningspaneel bevestigd wordt een heel kort armpje heeft en dan de kabel begint dan heb je een oud type kabel, bij het nieuwe type kabel is dit armpje ongeveer 5 cm lang en begint daarna de kabel.

Maar aan het bouwjaar van je bus te zien zit er og een oud type in.

Denk dat je hem bij de dealer moet laten resetten of iemand met een vagcom.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: Kachelbed.paneel vervangen en nu probleem..

Bericht door appie »

Printplaat is in de loop der tijd veranderd veroorzaakt waarschijnlijk ook je ASR lampje. Oude weer terugplaatsen

Ik heb dit probleem van je lucht ook gehad , en velen geholpen middels een stalen veer die je aan de kachelschuif hangt en ergens aan het dashbordframe
Die houd de bewuste kabel op spanning en klaar
Neemt de bus!
Plaats reactie