Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

versnellingsbak

vragen over de T5
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: versnellingsbak

Bericht door Guus NLB »

Hoewel ik in Duitsland wel eens korte stukjes tegen de 200 rijd (de weg moet vrijwel leeg zijn, het wegdek zeer strak en de weersomstandigheden goed), is die snelheid op de Franse snelwegen oliedom. Als je gepakt wordt (daar hebben ze ook anonieme politieauto's) heb je een grote kans voor enkele uren of dagen het "cachot" in te gaan omdat zo'n snelheid in Frankrijk een misdrijf is en geen overtreding. Je wordt dan voorgeleid aan de "prefect". Rijbewijs in ieder geval kwijt.
Als jij dan ook nog eens rijdt met afgeplakte nummerplaten, kom je me niet zo slim over, sorry !

Ik vind het allemaal maar wat stoere praat want je maakt me niet eens wijs dat je zo'n snelheid ook nog eens uren volhoudt.
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: versnellingsbak

Bericht door ronconnie »

guus,

ik denk dat de wegligging van mn multivan,met org verlagings set dikkere stabi en 235 michelin banden toch beter is dan de wegligging van jouw bus(transporter)?
ik plak 1 letter af aan de voorzijde ivm de vele camera,s die van voren flitsen .
verder doe ik 1500 km in 10 uur zonder overdrijven en dan rij ik idd wel eens een uur of wat volgas achter elkaar iets over de 200 op de teller,op de franse peage heb je meestal 3 banen en iedereen rijd daar toch iets harder dus het verschil in snelheid is minder.
en ja ik weet het je rijbewijs ben je zo kwijt,maar nog nooit een boete oid gehad en ik ga regelmatig op en neer naar spanje
multivan 174 pk,alle optie,s bj april 2007 63.000 km.

groet,

ron.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: versnellingsbak

Bericht door Guus NLB »

:gif :ikrij :gif
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: versnellingsbak

Bericht door Donald4Motion »

Maar met of zonder rijbewijs blijft je versnellingsbak nog hetzelfde doen toch :bonk
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: versnellingsbak

Bericht door ronconnie »

ik denk dat guus idd een kort lontje heeft, het ging over de aut. versnellingsbak en niet over hoe lang ik hard kan/wil/durf te rijden.
en zonder rijbewijs ,tja daar denk ik liever niet aan.
mn bak schakeld weer super en daar ging dit draadje toch over.

groet,

ron
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: versnellingsbak

Bericht door ronconnie »

s4rs,

heb je je stuur al??
en zo ja heb je dan een bestelnr voor me?? wel met de juiste kleur "hout"er op.

groet,

ron.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: versnellingsbak

Bericht door Donald4Motion »

-offtopic-

nog niet. we zijn nog in conclaaf met Pon. die wil zo'n stuur niet verkopen voor een multivan daar zijn we kennelijk te min voor.
ik had eerst een prijs van iets van 580euro. als ik h'm echt wil hebben moet Pon er 1750 voor hebben :bonk
maar ik ben nog bezig ermee hoor. mijn aflevering van de bus loopt al aardig uit de klauwen helaas.

Zodra ik wat heb laat ik het je weten :knipoog


-offtopic-
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: versnellingsbak

Bericht door Wim T4 935 »

S4Rs schreef:-offtopic-

nog niet. we zijn nog in conclaaf met Pon. die wil zo'n stuur niet verkopen voor een multivan daar zijn we kennelijk te min voor.
ik had eerst een prijs van iets van 580euro. als ik h'm echt wil hebben moet Pon er 1750 voor hebben :bonk
maar ik ben nog bezig ermee hoor. mijn aflevering van de bus loopt al aardig uit de klauwen helaas.

Zodra ik wat heb laat ik het je weten :knipoog


-offtopic-
Bij Pon denken ze dat ze Ferrari verkopen en dus alleen wat zij willen en alleen aan de door hen uitverkorenen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: versnellingsbak

Bericht door Henk250 »

ronconnie schreef:guus,

ik denk dat de wegligging van mn multivan,met org verlagings set dikkere stabi en 235 michelin banden toch beter is dan de wegligging van jouw bus(transporter)?
ik plak 1 letter af aan de voorzijde ivm de vele camera,s die van voren flitsen .
verder doe ik 1500 km in 10 uur zonder overdrijven en dan rij ik idd wel eens een uur of wat volgas achter elkaar iets over de 200 op de teller,op de franse peage heb je meestal 3 banen en iedereen rijd daar toch iets harder dus het verschil in snelheid is minder.
en ja ik weet het je rijbewijs ben je zo kwijt,maar nog nooit een boete oid gehad en ik ga regelmatig op en neer naar spanje
multivan 174 pk,alle optie,s bj april 2007 63.000 km.

groet,

ron.
Even afgezien van het feit dat je er verstandig aan doet om 1500km in 10 uur te rijden(de wet rijtijdenbesluit etc is eigenlijk ook maar een onnodig verzinsel van ambtenaren) http://www.encyclo.nl/begrip/Rijtijdenbesluit ,vind ik persoonlijk dat als je zo'n flinke vent bent dat je 200 wilt rijden,je ook maar er voor uit moet komen,en niet je nummers af moet plakken,wat bij mij zeer stiekum overkomt .
Voor mij betekent dit dat je ook weinig of geen rekening houdt met anderen die wel de normale snelheid en regels aanhouden,en die waarschijnlijk geen rekening houden met malloten die vinden dat ze moeten racen op de openbare weg om wat tijd te winnen,en " omdat iedereen daar toch harder rijdt" .
De T5 is geen racewagen,waarom koop je dan geen Ferrari of vliegtuig?
Als je risico's neemt,ben dan een flinke vent,en kom er voor uit,plak je nummers niet af,maar loop het risico om je rijbewijs kwijt te raken voor een heeeeeeeel lange tijd,van mij mag het,maar dat is mijn mening weetjewel.





ronconnie schreef:ik denk dat guus idd een kort lontje heeft, het ging over de aut. versnellingsbak en niet over hoe lang ik hard kan/wil/durf te rijden.
en zonder rijbewijs ,tja daar denk ik liever niet aan.
mn bak schakeld weer super en daar ging dit draadje toch over.

groet,

ron
Of Guus een kort lontje heeft?
Nee,hij heeft gelijk,en ziet het goed in mijn visie,dat je niet normaal rijdt met die snelheid,en je alleen stoere praat verkoopt,
en vraag me af of je gezin meerijdt met die snelheid?
Laat maar,ik wil er niet eens aan denken.



:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: versnellingsbak

Bericht door ronconnie »

dit is wel heel erg grappig,

ik heb in mn garage een ferrari 360 modena van bj 2001 met een heerlijke f1 versnellingsbak,dus ik weet ook wat echt hard rijden inhoud,verder ben ik beroepschauffeur geweest,met een vrachtwagen en op een autobus,dus het rijtijdenbesluit dat kan ik uit mn hoofd,dit geld trouwens alleen voor beroepsgoederenvervoer en niet voor prive personen.

en dit topic ging volgens mij over een versnellingsbak en lijkt nu te verzanden in persoonlijke verwijten
weetjewel.
de insteek was meer of een versnellingbak er wel of niet tegen kan als je geruime tijd volgas gaat rijden
en het was niet de vraag of dit moreel gezien dus wel kan/mag.

groet,

ron.
borka
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 nov 2007, 16:17

Re: versnellingsbak

Bericht door borka »

Hallo,

Ik heb ook een vraag over de aut. . Ik rij ook enkele keren per jaar op en neer naar spanje, zet hem dan op cruise control op 135 km . hij draait dan 2500 toeren . Maar bij lange hellingen sckakelt hij op een gegeven moment terug naar zijn 5 de versnelling, en het toerental loopt dan op naar 3100 toeren . Is het dan verstandig om op cruise te blijven rijden of beter cruise uit te schakelen ?
IK heb een 174 pk aut. okt. 2007 .

groeten borka.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: versnellingsbak

Bericht door Donald4Motion »

Nu het topic toch om zeep geholpen wordt door teveel onzin dingen erbij te halen.


Ik vind ook dat als je scheiding niet in het midden zit, je niet harder dan 100 mag. maar je versnellings bak mag het wel goed doen :toppie
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: versnellingsbak

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

borka schreef:Hallo,

Ik heb ook een vraag over de aut. . Ik rij ook enkele keren per jaar op en neer naar spanje, zet hem dan op cruise control op 135 km . hij draait dan 2500 toeren . Maar bij lange hellingen sckakelt hij op een gegeven moment terug naar zijn 5 de versnelling, en het toerental loopt dan op naar 3100 toeren . Is het dan verstandig om op cruise te blijven rijden of beter cruise uit te schakelen ?
IK heb een 174 pk aut. okt. 2007 .

groeten borka.
Hoi Borka

Als ook wij steile hellingen nemen met onze T5 bv op de autostrade in Frankrijk & we rijden 120 km/u (cruise control uit) schakelt hij ook terug naar zijn 5 de versnelling, we kregen dit voor toen we er de eerste dag met naar Frankrijk reden, hij acceleerde toen wel zeer snel zeg.

mvg
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
borka
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 nov 2007, 16:17

Re: versnellingsbak

Bericht door borka »

Hallo,

IK wilde graag weten of dit wel goed is voor een aut.? omdat je weleens rare verhalen hoort over een aut. als ie te hard moet werken.


groeten borka .
peterb
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2007, 22:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: versnellingsbak

Bericht door peterb »

bus naar dealer geweest up date gehad zeggen ze nou het is nog steeds het zelfde en bij de dealer zeggen ze het valt toch wel mee
ik koop toch geen brood ik ga morgen weer even met een echte auto toeren .
Plaats reactie