Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olie op, en wat dan????

vragen over de T5
Plaats reactie
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Olie op, en wat dan????

Bericht door Willem de Tweede »

De verwachtingen zijn, dat binnen 5 tot 7 jaar de olie echt op gaat raken. De gevolgen zijn nu al te zien aan de prijzen.
Eigenlijk heel raar, dat iedereen doet alsof er niets aan de hand is.
Wegen worden gebouwd, plannen over kilometerheffing, nieuwe auto's op de markt gebracht, openbaar vervoer nog steeds flut.
Dat kan en zal wel te maken hebben met het feit , dat in de auto-industrie heel veel geld omgaat.
Als je zou weten dat over een aantal jaren auto''s op diesel en benzine aan de straatstenen niet meer kwijt te raken zijn, zou je dan nog een nieuwe kopen?
Zou je wachten op een electrische uitvoering?
Ben benieuwd wat er zo bij jullie leeft.
Zelf heb ik besloten om mijn multivan niet meer in te ruilen voor een nieuwe. Zijn méér mensen hier mee bezig?
Groet: willem de Tweede
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Olie op, en wat dan????

Bericht door BigRuud »

Hier in Friesland is het al een paar maand op, :ie ik heb een paard en wagen gekocht. Ik ben nu mijn T5 aan het verbouwen. ik heb de motor er al uit en ben nu bezig om een schamel as te bevestigen, even mr Ed er voor spannen en karren maar. Nu maar hopen dat het hooi niet opraakt.

:jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump :jump
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Olie op, en wat dan????

Bericht door Henk250 »

Hier is ie bijna op.
Wij kopen alle dag 5 liter PPO bij de aldi of lidl,etc.
Ik heb een tank onder mijn huis laten leggen van ca 250.000liter,en hier gieten we de flessen in leeg.
We schatten dat hij voor 0.01% vol zit.
De lege flessen verbranden we in de open haard,zodat de vuilnisman niks te weten komt.
In de buurt denken ze dat de tank voor water is.

:knipoog :knipoog

Je ziet het,ons foppen ze niet,over 5 jaar is die tank wel vol,en rijden wij gewoon door.
Ik moet alleen nog een manier verzinnen om te rijden zonder op te vallen,als een ieder stil staat straks,
misschien alleen in het buitenland rijden??

Komt tijd,komt raad.

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Olie op, en wat dan????

Bericht door Wim T4 935 »

Ik dacht toch echt dat 1 april al weer een poosje voorbij was! Maar wie ben ik?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Re: Olie op, en wat dan????

Bericht door Willem de Tweede »

Lachen doe ik ook graag, ooki al is het géén 1 april :-)

Maarre: Als ik weer een Multivan zou kopen ( nu), ding van 50-60.000 euro, en over een jaar of 2 blijkt dat zo'n auto aan de straatstenen niet meer verkocht kan worden omdat er allerlei energie-zuinige auto's ( op aardgas, electr. etc) aankomen, zou ik dan nog lachen?

En de olie gaat echt op, en dat duurt geen 10 jaar meer.

Willem de tweede.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Olie op, en wat dan????

Bericht door vaniac »

De olie is helemaal niet op over 10 jaar. Wij kunnen het dan alleen niet meer betalen :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Olie op, en wat dan????

Bericht door Niels949 »

Er is volgens mij nog voor decennia olie genoeg!
Alleen ik denk wel dat elektrische auto's de (nabije) toekomst zijn. De prijs van olie zal inderdaad alleen maar verder stijgen. Dit komt voornamelijk door de enorme olie import van China en India. Maar pas als er een soort van psychologische prijsgrens is bereikt (4 euro per liter??) gaat men pas echt aan de bak voor alternatieven.

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Olie op, en wat dan????

Bericht door Guus NLB »

Ik koop binnenkort een electrische Multivan bij ECE, 200 pk, 3-bak aut., supersnel, actieradius 450 km, li-ion accu's onderweg in 10 min. vol, geen bpm, vrijwel geen wegenbelasting, geen milieubelastingen. Energiekosten per km >5ct :jumpklap :love
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Olie op, en wat dan????

Bericht door HP Hulscher »

dat zou ik super vinden, als ze een bus maken die op iets anders dan fossiele brandstof rijdt. Werkt VW aan zoiets eigenlijk ? Ik weet wel dat ze erg druk zijn met investeren in projecten waar efficiëntere accu's ontworpen worden. Maar of ze die vervolgens ook in je bus gaan zetten......
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Olie op, en wat dan????

Bericht door Guus NLB »

Laat hem ombouwen bij Electric Cars Europe in Lochem.
Kost voor een nieuwe Golf (die je eerst zelf aanschaft) slechts € 60.000-65.000,- :nuts :ie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Olie op, en wat dan????

Bericht door HP Hulscher »

tjezusss........ en dan stoppen ze er 12000000 penlites in zeker, die ik elke avond een voor een moet opladen ?
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

Re: Olie op, en wat dan????

Bericht door ARCHIE »

Tegen die tijd dat de olie ciao is koop ik voor het hele gezin stevige sportschoenen met verstevigde zool en snijden we de bodem eruit alla flinstones.Nog wat doping en we kunnen die 130pk blijven behouden.Trouwens heb ooit programma gezien waar 2CV-tje in woestijn reed met als motorsmering rijpe bananen.ECHT WAAR!!Misschien heeft nog iemand die test ooit gezien???Ciao Capa-T5
Plaats reactie