Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Probleem benzinedrukregelaar/ vacuum?

vragen over de T4
Plaats reactie
Steefio

Probleem benzinedrukregelaar/ vacuum?

Bericht door Steefio »

Hallo weetjewellers!

Wie kan me met het volgende probleem helpen?

Onze T4 met 2.5 liter benzine/lpg startte slecht en verbruikte behoorlijk wat benzine tijdens het lpg rijden. Bovendien rook je bij warm weer een duidelijke benzinelucht.

Ik ben op zoek gegaan en kwam erachter dat de (vacuum?) slangetjes van de brandstofdrukregelaar naar het inlaatspruitstuk en de injectie regeleenheid helemaal verteerd waren.

Ik heb de slangetjes vernieuwd en toen liep hij helemaal slecht…Al snel bleek dat de brandstofdrukregelaar behoorlijk wat benzine het inlaatspruitstuk in lekt. Ik heb het slangetje weer losgehaald, de motor loopt nu prima.

Klopt het dat er een vacuumverbinding is van de brandstofdrukregelaar naar het inlaatspruitstuk?

Als dat zo is, is er wat kapot bij mij. Er zit een borgveer op de drukregelaar en het lijkt erop dat er een soort membraam onder zit. Misschien is dit lek? Ik heb het nog niet opengemaakt. Mijn motorcode is trouwens ACU.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet, Stephan
Roger B. (11)61

Re: Probleem benzinedrukregelaar/ vacuum?

Bericht door Roger B. (11)61 »

zeker bij LPG motoren is de kans op verdrogen van rubber onderdelen van het benzinesysteem groter dan normaal, zeker als er nooit op benzine wordt gereden (en gestart? dan al helemaal)

Volgens mij hoort er inderdaad een vacuumslangetje op de drukregelaar en daar hoort zeker geen benzine te komen, dus voor 99% zeker dat het membraan kapot is. Geen idee of dit los te krijgen is en of het ding ook echt uit elkaar kan, maar je zult die lekkage ZEKER moeten verhelpen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie