2,5 tdi 102pk automaat 145.000 km. Automaatolie was bij 120.000km nog als nieuw.
Ongeveer bij 50 km/u gaat de wagen trillen alsof ik over een stuk slecht wegdek rij. Het moet zo ongeveer zijn tijdens automatisch overschakelen van 2de naar 3de versnelling. Vandaag heb ik de voorwielen laten uitbalanceren (stonden 12 en 15 gram in onbalans) maar nadien trilt hij nog steeds.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
automaat: trillingen aan 50km/u.
Re: automaat: trillingen aan 50km/u.
Problemen met de lock-up zo te horen,laat een specialist even kijken,autrans of zo.
Succes.
Succes.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Re: automaat: trillingen aan 50km/u.
Hoi,
Onze automaat trilt ook in de 3e versnelling maar dan bij 40 km/u.
Met de oude software van de bak, dus ingeschakelde overbruggingskoppeling in de 3e versnelling, doen ze dat allemaal. Met de nieuwe software, overbruggingskoppeling schakelt alleen in de 4e versnelling in, is het probleem opgelost.
Groeten,
Richie
Onze automaat trilt ook in de 3e versnelling maar dan bij 40 km/u.
Met de oude software van de bak, dus ingeschakelde overbruggingskoppeling in de 3e versnelling, doen ze dat allemaal. Met de nieuwe software, overbruggingskoppeling schakelt alleen in de 4e versnelling in, is het probleem opgelost.
Groeten,
Richie
Re: automaat: trillingen aan 50km/u.
Volgens mij kwam de loskup steeds pas in tijdens schakelen naar 4de.
Trillen heb ik nooit gehad, enkel sinds een paar maanden en ongeveer bij inschakelen van 2de naar 3de.
Ik zie niet in dat er wat kan veranderd zijn aan de software !!!
Software wordt volgende woensdag uitgelezen in de VW-garage.
Uit ervaring weet ik dat soms een kleine "reset" een electronisch toestel weer op t rechte pad kan helpen. Is dit ook mogelijk bij de T4 ??
Gisteren zag ik ook dat rond 70 km/u het toerental regelmatig schommelt met ongeveer 100tr/min.
Trillen heb ik nooit gehad, enkel sinds een paar maanden en ongeveer bij inschakelen van 2de naar 3de.
Ik zie niet in dat er wat kan veranderd zijn aan de software !!!
Software wordt volgende woensdag uitgelezen in de VW-garage.
Uit ervaring weet ik dat soms een kleine "reset" een electronisch toestel weer op t rechte pad kan helpen. Is dit ook mogelijk bij de T4 ??
Gisteren zag ik ook dat rond 70 km/u het toerental regelmatig schommelt met ongeveer 100tr/min.
Re: automaat: trillingen aan 50km/u.
Vandaag is hij aan de computer gehangen bij VW.
Geen fout gevonden!!!!
Via internetverbinding met VW-Duitsland kon geen bestaande- noch nieuwe-software gevonden worden !!!! Geen update dus !!!!
Automaatspecialist oordeelt na test: stuurventiel lekt + overbruggingskoppeling slipt + verouderde stuurdoos.
Totale kost 2700euro= gereviseerde koppelomvormer +herstelling automaat + nieuwe stuurdoos.
Volgens de hersteller (Nederlander woont in As-Belgie) is er ooit een terugroepactie geweest in Nederland. Wie kan me hier iets meer over vertellen?
Volgens hoofdinvoerder te Brussel is dit nooit geweest in Belgie !! Waren de t4-automaten voor Belgie beter dan die voor Nederland??? Ik wil er meer over weten!!!
Via mail naar de invoerder vroeg ik om contact op te nemen met de hoofdzetel te Duitsland, voorlopig zonder antwoord.
Alles is gedemonteerd. Veel sleet op versnellingsringen, stuurventielen, olie is licht verbrand, magneet in oliefilter bedekt met 1 cm dikke laag afkomstig vooral v d overbruggingskoppeling. Nieuwe computer bestaat niet in handel dus oude blijft dienst doen. Oude oliekoeler is waarschijnlijk gedeeltelijk verstopt en wordt ook vervangen. Nieuwe semi-synthetische olie "Q8 auto 15ED"
nadien best verversen elke 50.000 km.
Geen fout gevonden!!!!
Via internetverbinding met VW-Duitsland kon geen bestaande- noch nieuwe-software gevonden worden !!!! Geen update dus !!!!
Automaatspecialist oordeelt na test: stuurventiel lekt + overbruggingskoppeling slipt + verouderde stuurdoos.
Totale kost 2700euro= gereviseerde koppelomvormer +herstelling automaat + nieuwe stuurdoos.
Volgens de hersteller (Nederlander woont in As-Belgie) is er ooit een terugroepactie geweest in Nederland. Wie kan me hier iets meer over vertellen?
Volgens hoofdinvoerder te Brussel is dit nooit geweest in Belgie !! Waren de t4-automaten voor Belgie beter dan die voor Nederland??? Ik wil er meer over weten!!!
Via mail naar de invoerder vroeg ik om contact op te nemen met de hoofdzetel te Duitsland, voorlopig zonder antwoord.
Alles is gedemonteerd. Veel sleet op versnellingsringen, stuurventielen, olie is licht verbrand, magneet in oliefilter bedekt met 1 cm dikke laag afkomstig vooral v d overbruggingskoppeling. Nieuwe computer bestaat niet in handel dus oude blijft dienst doen. Oude oliekoeler is waarschijnlijk gedeeltelijk verstopt en wordt ook vervangen. Nieuwe semi-synthetische olie "Q8 auto 15ED"
nadien best verversen elke 50.000 km.
Laatst gewijzigd door renesurf op 28 aug 2008, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: automaat: trillingen aan 50km/u.
Na 2300 Euro's loopt ie weer als een klok.
1 jaar en 30.000 km garantie gekregen van R & D.
1 jaar en 30.000 km garantie gekregen van R & D.
Re: automaat: trillingen aan 50km/u.
mooi dat het allemaal weer ok is....
maar doe mij toch maar geen automaat !!!!
maar doe mij toch maar geen automaat !!!!
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: automaat: trillingen aan 50km/u.
Had ik t op voorhand geweten dan reed ik nu handgeschakeld.
Maar ja een mens wilt een beetje "comfort".
Mijn hersteller beweert dat, ook bij de T5's, de automaten te vlug defect gaan.
Ofwel volgende keer opteren voor een gerobottiseerde versnellingsbak waar gebruik gemaakt wordt van een gewone koppeling ipv een hydraulische omvormer. dit met als extra pluspunt: géén méérverbruik. Mijn 2de wagen is een Fiesta tdci en heeft dit systeem. Je voelt hem wel veel duidelijker schakelen. Nog een beter systeem is de DSG: 2 halve bakken met dus 2 koppelingen zodat je t schakelen niet meer voelt. Ofwel nog beter: de CVT: continuous variable transmission (zie voeger DAF).
Maar ja de bus is weer als nieuw.
Dus in t vervolg elke 50.000 km olieverversing v d bak, liefst met volsynthetische olie omdat die hoger temperaturen verdraagt.
Maar ja een mens wilt een beetje "comfort".
Mijn hersteller beweert dat, ook bij de T5's, de automaten te vlug defect gaan.
Ofwel volgende keer opteren voor een gerobottiseerde versnellingsbak waar gebruik gemaakt wordt van een gewone koppeling ipv een hydraulische omvormer. dit met als extra pluspunt: géén méérverbruik. Mijn 2de wagen is een Fiesta tdci en heeft dit systeem. Je voelt hem wel veel duidelijker schakelen. Nog een beter systeem is de DSG: 2 halve bakken met dus 2 koppelingen zodat je t schakelen niet meer voelt. Ofwel nog beter: de CVT: continuous variable transmission (zie voeger DAF).
Maar ja de bus is weer als nieuw.
Dus in t vervolg elke 50.000 km olieverversing v d bak, liefst met volsynthetische olie omdat die hoger temperaturen verdraagt.