Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

voor gloeilampje

vragen over de T4
Plaats reactie
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

voor gloeilampje

Bericht door keestdi »

mijn voor gloeilampje knippert en mijn cruis control werkt niet meer ,zal heus wel behandeld zijn of ergens staan maar ik kan het niet vinden :muur
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: voor gloeilampje

Bericht door jw t5 121 »

Remlicht schakelaar defect meest voorkomend

kijk eens of je remlicht brand zo niet remlichtschakelaar defect ca 12 euro bij de dealer

(soms komt het voor dat er 2 schakelaars op het rempedaal zitten -- dan kun je het niet volgens bovenstaande controleren)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: voor gloeilampje

Bericht door Wim T4 935 »

Ook gewoon een van de remlichtlampjes kapot zorgt voor deze storing. Probleem is niet toevallig ontstaan na plaatsing LED achterlichtunits?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: voor gloeilampje

Bericht door jw t5 121 »

Wim T4 935 schreef:Ook gewoon een van de remlichtlampjes kapot zorgt voor deze storing. Probleem is niet toevallig ontstaan na plaatsing LED achterlichtunits?
gedeeltelijk misscien wel ,maar als er 1 lampje stuk is moet de cruise nog wel werken


of de schakelaar of de remlicht zekering
Afbeelding
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: voor gloeilampje

Bericht door keestdi »

ik was druk met de bus spullen ophalen overal heen ,ging in een keer het voorgloeilampje branden,en de cruise werkt niet meer,zet de motor uit om uit teladen en alles deed het weer,moet wel vermelden dat de gloeibougies aan het einde zijn.ieder geval weer bedankt voor de reacties.Kees. :zwaai
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: voor gloeilampje

Bericht door Harm »

Kees,

Ik had dit voorjaar hetzelfde probleem. Na een poosje komt het knipperen waarschijnlijk toch weer terug.

Ik ben onder het dashboard gekropen en heb de plaatsing van de remschakelaar eens bekeken welke door het rempedaal wordt bediend. Bij mijn bus wordt de stift van de schakelaar door het rempedaal wat scheef ingedrukt. Ik heb de schakelaar eruit genomen en voorzichtig opengemaakt. Het U-vormige koperen beugeltje in de schakelaar wat het remcontact maakt is symetrisch van vorm. Ik heb dit beugeltje losgenomen, een halve slag gedraaid en weer teruggezet. Remschakelaar weer dichtgemaakt en teruggeplaatst. Tot mijn eigen verbazing heb ik sindsdien geen probleem meer gehad.
Plaats reactie