Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

california beach ook in Nederland ?

vragen over de T5
Bartacus0004
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2008, 10:24

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door Bartacus0004 »

Ik ook!! Samen gaan kijken in Duitsland?
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door Werner »

De California Beach staat nog tot zondag op het Motorhome Salon in Düsseldorf ... naast nog heel wat andere VW modellen (zowel ombouw door VW zelf als door externen)!! Ik heb er vorig weekend in gezeten :knipoog. Zelf smelt ik voor de VW California met Polyroof hoogdak maar veel te duur nu mijn gedacht. Ik heb ook gezien dat VW kookmodules aanbiedt voor de California Beach.

Groetjes,
Werner
manuelt3
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2008, 14:05

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door manuelt3 »

Bartacus0004 schreef:Samen gaan kijken in Duitsland?
Ik wacht toch liever even tot ik echt zeker weet dat hij in België verkrijgbaar zal zijn...

groeten

Manuel
arie2005
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jun 2008, 20:22

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door arie2005 »

hoi werner,

Waar het jij geizen dat VW nu kookmodules aanbiedt??? voor de beach

groeten arie
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door ardesch 879 »

Groetjes Driekus Ardesch
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door Werner »

Alle informatie over de California Beach heb ik aan Wannes meegegeven.
Hij kan zeggen wie die kookmodules aanbiedt. Ik meen mij te herinneren dat ik een
foldertje genomen heb op de VW stand maar dat ligt nu bij Wannes.

Groetjes,
Werner
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, heb alle informatie even gelezen.
Rijd zelf een T4 California van 1999. Heb de afgelopen vakantie atijd buiten gekookt op een apart gasstel.
De Westfalia uitvoeringen blijken inderdaad zeer waardevast. De mijne is net voor de verzekering getaxeerd op 30000 euro. vergeleken met drie jaar geleden maar 2000 euro minder.

De T5 beach is inderdaad een mooie uitvoering !!
wannes
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2008, 14:15

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door wannes »

heeft er ondertussen iemand nog extra info kunnen bemachtigen? Ik ben nog niets wijzer geworden. Net nog eens navraag gedaan bij de dealer of die al iets wisten.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door matje86 »

wel eens op de banner -------------------------------------------------------->
van sprinter geklikt , kost niks he
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
manuelt3
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2008, 14:05

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door manuelt3 »

Intussen hebben we onze T3 verkocht en wachten we autoloos op de beslissing van d'ieteren ivm de beach (met hefdak) ...

De laatste week hebben we al 2 dealers bezocht. De 1ste meldde dat er nog geen nieuws was en dat waarschijnlijk pas 2 weken voor het autosalon in Brussel meer zal geweten zijn.

De 2de achtte het sowieso weinig waarschijnlijk dat in de huidige krimpende automarkt nog veel nieuwe modellen zouden worden gelanceerd.

Wannes, wat was het antwoord van jouw dealer ?

Als ze ons nog lang aan het lijntje houden, kopen we gewoon een basisbus (misschien niet eens van VW) en voegen er dit http://www.fiamma.it/products/fiammastor.asp?Fam=F05 aan toe.
Veel goedkoper, meer ruimte, ook stahoogte, geen gedoe bij de autokeuring ivm homologatie van nageplaatst hefdak. Iets meer werk om de zijpanelen te monteren maar dat is toch enkel nodig bij slecht weer. Kookmodule zou bij kortkamperen binnen blijven en bij langer verblijf buiten gezet worden.

Eigenbouw is in België zo stilaan onmogelijk geworden wegens absurde regels. Een reimo-zit/slaapbank bv. kan in België niet erkend worden als zitplaats. Enkel zitplaatsen van fabriek af gemonteerd, worden erkend. Dus het is OF van fabriek af camper OF je behelpen met een minibus met behoud van standaardzetels als je meer dan 3 zitplaatsen wil. (3 = 1 bestuurder + dubbele bijrijdersbank).

groeten

Manuel
manuelt3
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2008, 14:05

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door manuelt3 »

... en O toeval : net een mailtje gekregen van dealer 2 : D'ieteren heeft geantwoord dat ze hun beslissing zullen communiceren 'ergens BEGIN december'.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door Harry 341 »

Goh...ik schrijf met onzichtbare inkt......
wannes
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2008, 14:15

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door wannes »

Dat was bij mijn dealer ook het antwoord. Begin december wordt er meer info verwacht. Ik ben in blijde verwachting. Wat betreft die omnistor. Ik heb ook zo'n zijtent liggen, wel handig. Maar als je op rondreis bent is het wel een gedoe om die iedere avond op te stellen + erg anoniem ben je dan ook niet meer aan het kamperen. Nu heb ik ook gezien dat VW voor de Beach, en andere modellen ook denk ik, een tent heeft die je aan je achterklep kan bevestigen. Dat is ook wel iets handig, zeker als je een kookmodule achter in je koffer heb.

Inderdaad eigenbouw is in België vechten tegen de bierkaai. Een vriend van me heeft ook zelf een camper gemaakt en krijgt hem niet gekeurd als camper, wat maakt dat hij dus ieder jaar alles kan uitbouwen om naar de keuring te gaan.
manuelt3
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2008, 14:05

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door manuelt3 »

en hij is gearriveerd !!!!


alle info hier http://uk.geocities.com/zeilboot420/Inf ... _Beach.pdf

groeten

Manuel
Laatst gewijzigd door manuelt3 op 09 dec 2008, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
wannes
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2008, 14:15

Re: california beach ook in Nederland ?

Bericht door wannes »

Ik wou juist hetzelfde komen posten. Vrijdag de info van de dealer ontvangen. Vanaf nu bestelbaar en leverbaar vanaf maart. Foto's had hij nog niet en ook in het Contactcenter staat hij nog niet. Het is me nog wel niet duidelijk of hij als camper kan ingeschreven worden.

Btw, Manuel, die link werkt precies niet zoals het moet.
Plaats reactie