Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chippen met een automaat

vragen over de T5
Plaats reactie
paddy
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2008, 22:58

chippen met een automaat

Bericht door paddy »

hallo weetjewellers,
heeft er iemand ervaring met het chippen van een 130pk automaat?
en dan met name het gedrag van de automaat ? veranderd dat ?
of is het af te raden??
iedere info hierover is welkom .. alvast bedankt ,
een toekomstige t5 rijder nu een t4 foto 149 is trouwens te koop,
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: chippen met een automaat

Bericht door Henk250 »

Niet aan te raden ivm problemen.
Indien je dit toch doet,is je garantie weg,dus denk er goed over.
Zelfs de dealers doen het niet meer blijkbaar.

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
JANCAPE
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2008, 09:40

Re: chippen met een automaat

Bericht door JANCAPE »

En met een T5 met 74 pk dan? Zit daar nog een vershil in ten opzichte van de 130 pk?
Ik heb niet zozeer de behoefte aan extra snelheid, maar meer power in het gebied tussen 60 en 110
is wel handig. En ook de eventuele brandstofbesparing is interessant.

Jan.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: chippen met een automaat

Bericht door Guus NLB »

Rijd al 3,5 jaar / 87.000 km met ong. 200 pk automaat. Ook regelmatig (zeer) zware aanhanger.
Trek er dikwijls heel hard aan. Tot nog toe probleemloos....
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: chippen met een automaat

Bericht door Jeroen T5 204 »

Je moet ook met verstand gebruik maken van het vermogen. Goed warmrijden. En niet dom trappen :politie
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chippen met een automaat

Bericht door Donald4Motion »

Ik dacht dat je juist die 130PK wel kon chippen omdat je dan niet boven de 400Nm komt
en op de 174PK is het gewoon af te raden omdat de bak al op z'n uiterst zit(400Nm).

Maar het ligt er volgens mij voor 85% aan aan hoe je met je wagen omgaat.

:knipoog
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: chippen met een automaat

Bericht door ronconnie »

de 130 pk automaat kan je gewoon via de dealer laten chippen met behoud van alle normale fabrieks garantie,s kost je wel ong 1000,00 euro ,maar de garantie is meer waard geloof mij.
de 174 pk aut is met z,n 400 nm het max voor de bak.
er rijden idd genoeg t5 en rond met een getunde 174 aut maar wel zonder garantie,mijn bak gaf met ong. 30.000 km de geest zonder chip.

groet,

ron
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: chippen met een automaat

Bericht door Schildertje »

Inmiddels 33000 km onderweg, en vanaf dag 1 gechipt en niet bij de dealer :knipoog Zoals al hierboven gezegd, goed warm rijden en niet denken dat je ineens in een F1-auto zit, dan heb je geen enkel probleem....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: chippen met een automaat

Bericht door ronconnie »

schildertje,

het is ook niet zo dat een ander bedrijf het chippen niet goed doet oid maar je zit gewoon met je garantie te gokken,als jouw auto/t5 stuk gaat en hij komt bij de dealer terecht dan heb je een serieus
probleem,de dealer leest je software uit en als er aan de motor electronika is gerommeld dan heb je geen garantie op je motor/aandrijflijn enz.

dus of het prijsverschil tussen org chip en andere tuner dit risico waard is mag ieder voor zich weten weetjewel.

als ik mijn multivan had laten chippen(wat wel de bedoeling was)bij een"normale"tuner had me dat veel geld gekost aan reparatiewerk in de garantie periode.

maar zoals al eerder vermeld,als er niets stuk gaat heb je ook geen problemen hiermee.

groet,

ron.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: chippen met een automaat

Bericht door René »

Wie had ook alweer een gechipte automaat.

En naar laterbleek dat PON niet meer zou chippen op deie motor- automaat combinatie.

Berrie
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: chippen met een automaat

Bericht door Schildertje »

En toch blijf ik er bij dat de problemen na chiptuning vaak te wijten zijn aan de berijder ! De T5 is inmiddels alweer de vijfde auto die ik direct na aflevering heb "laten doen" bij deze tuner en ik heb nog nooit problemen of defecten gehad aan deze auto's ! Waren ook VAG-auto's, 2 X Seat Leon Turbo, Skoda Octavia Turbo en een VW Caddy TDI.

Een goede tuner leest simpelweg per auto de software uit, laadt dan zijn eigen software, gaat vervolgens rijden doet weer metingen en zorgt er dan door wat aanpassingen te doen vervolgens voor dat de ultieme grens nooit bereikt wordt. Oftewel, er worden diverse kernvelden individueel aangepast indien nodig aangezien elke motor verschillend is. Dit gebeurt niet bij de standaard software die er bij Pon ingaat......
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: chippen met een automaat

Bericht door ronconnie »

bij pon doen ze alleen de combinatie 174 pk met automaat idd niet,de automaat van de t5 kan max 400nm aan
dus waarschijnlijk is dan de 130 pk uitvoering na het chippen ong 174 pk en 400 nm en daar kan de bak normaalgesproken gewoon tegen.

de tuning bij pon is geloof ik een produkt van abt en dat is volgens mij gewoon goed.

ook ik heb wel eens bij een tuningsbedrijf laten chippen en ook geen problemen verder,maar zoals vermeld;als je aanspraak op fabrieksgarantie wilt maken dan heb je een probleem(of je moet eerst de tuning herstellen).

en idd de rijstijl is zeker bepalend voor de levensduur,goed warmrijden en na laten lopen is van levensbelang voor het mechaniek,weetjewel

groet,

ron.
Laatst gewijzigd door ronconnie op 24 sep 2008, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: chippen met een automaat

Bericht door Henk250 »

Berrie en Rene schreef:Wie had ook alweer een gechipte automaat.

En naar laterbleek dat PON niet meer zou chippen op deie motor- automaat combinatie.

Berrie
Volgens mij was dat P@t de koerier??

En het is meerdere malen hier langs gekomen.
Niet aan te raden etc,maar ieder zijn ding.

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Plaats reactie