Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olielampje blijft maar flikkeren.

vragen over de T4
Plaats reactie
Riggie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2008, 18:40

Olielampje blijft maar flikkeren.

Bericht door Riggie »

Ik heb het volgende probleem met mijn T4 uit 1997, maar omdat het in het verleden al eerder heeft opgespeeld probeer ik het maar zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik heb lekkage gehad aan de brandstofpomp, daarmee ben ik bij Terlouw geweest in Klaaswaal die hebben de pomp in en uit elkaar gehad, maar die konden niks vinden, ik ben toen met de auto bij een vriend geweest omdat ik diesel bleef ruiken in de cabine, die vriend is toen gaan zoeken waar de lekkage vandaan kwam, en het bleek een minuscuul gaatje te zijn in een slangetje op de pomp soort over loopje heb ik begrepen. Dat heeft hij toen gemaakt alle slangetjes vervangen, en door de lekkage was ook mijn dynamo aan gort, dus die ook vervangen, gelijk nieuwe stekkertjes voor het oliedrukfilter er op gedaan omdat die ook niet helemaal jofel meer waren, omdat ook het lampje van mijn olie bleef flikkeren. Probleem was helemaal opgelost, heb er nu ruim een jaar mee gereden naar wens.

Maar vanmorgen ging dat olielampje weer flikkeren, maar nu zag ik ook een vaag licht van de accu, terwijl er voldoende olie in zit, dus mijn eerst gedachte was weer dat stekkertje, ANWB gebeld, die heeft er naar gekeken ik het verhaal verteld hij heeft naar dat stekkertje gekeken, er af gehaald en er weer op geduwd, en zo te zien was het probleem opgelost. Voor de zekerheid heeft de ANWB ook nog even de accu en dynamo getest, hij word gewoon opgeladen, want de meter sloeg uit naar 14 volt, volgens hem was dat goed. Ook het oliepeil nagekeken en er zat ruim voldoende olie in.

Maar toen ik vanmiddag de straat bij mijn werk uit reed begonnen beide lampjes weer te branden, ik ben maar doorgereden naar mijn garage plusminus dertig km vanaf mijn werk. Die zijn er onder gedoken, maar die kwamen er ook niet uit, en wisten het dus ook niet meer. Hij zou het gaan navragen voor me, en ik moest in de loop van de week maar terugkomen. Ook daar hebben ze de accu ook weer getest, en die gaf hetzelfde aan als vanmorgen bij de ANWB, dus eigenlijk ben ik een beetje ten einde raad en hoop dat er hier iemand is die me verder kan helpen, of ideeën heeft wat het zou kunnen zijn.

Gr,

Riggie
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Re: Olielampje blijft maar flikkeren.

Bericht door black caravelle »

Riggie welkom op :wjw

welk motor type heeft jouw t4 ? knipperende lampjes betekenen vaak een ander storing bij verschillende motortypes.
verder is in dit forum veel info te vinden, gebruik de zoekfunctie eens op 'olielampje' :toppie
groetjes black caravelle 111kW
Riggie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2008, 18:40

Re: Olielampje blijft maar flikkeren.

Bericht door Riggie »

Ik heb al gezocht en ook een hoop gevonden. Maar niet alles lijkt op elkaar en aangezien ik een leek ben. :nuts

T4 1.9td bouwjaar '97
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Olielampje blijft maar flikkeren.

Bericht door bartt4 »

kan olie zender zijn die geen goede isolatie meer heeft. laat iemand anders ff aan het stekkertje rommelen en controleer dan of lampje uitgaat. Kan ook aan je contact liggen (blokje achter op contact). draad breukje ergens kan ook. verstopt olie filter kan weet niet waneer die vervangen is. Maar zou eerst eens goed de draad op de olie sensor bekijken en eventueel stekkertje vervangen.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Olielampje blijft maar flikkeren.

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik denk eerder aan bedrading van dynamo, immers, daarvan is bekend dat olie EN acculampje kunnen gaan branden toch?

als je een oliedruk / sensor probleem hebt zou mijns inziens alleen het olielampje gaan branden/knipperen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Olielampje blijft maar flikkeren.

Bericht door bartt4 »

zou ook kunnen gewoon alle bestekkering eens checken vandaar ik ook wees op eventueel contact slot blokje :wjw
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
cor123
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:25

Re: Olielampje blijft maar flikkeren.

Bericht door cor123 »

Wat beide lampjes gemeen hebben is dat ze in het dashbord zitten;
was daar vroeger niet iets met een spanningsstabilisatortje op de printplaat van het dashbord?

(ik weet niet hoe ik moet zoeken op het nieuwe? Forum)
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Olielampje blijft maar flikkeren.

Bericht door Coen220 »

Ja volgens mij had ik twee jaar terrug de zelfde storing.
Het was toen de printplaat van het dashboord, er zaten toen twee slechte soldeer verbindingen ,die opnieuw gesoldeerd zijn met sucses.
Groeten en sucses
Coen 220
Plaats reactie