Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Angel eyes

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Angel eyes

Bericht door Johan729 »

Ik heb een vraag voor zij die ook angel eyes koplampen hebben.Zitten jullie ook zo te tobben met die rubber afsluitdoppen aan de achterkant.Of ben ik nou gewoon verkeerd bezig.Bij het zogenaamde schroefdraad in de doppen zet ik helemaal mijn vraagtekens.Als ik de doppen erop duw van achteren is er niets wat ze vasthoud.Ik heb er van het begin af aan 4 grote slangeklemmen omheen geschroefd.Je snapt dat dit bij het verwisselen van een lamp een heel karwei is om die er weer omheen te krijgen.Alles zit dan in de weg.Hebben jullie deze ervaring ook?Misschien dat deze doppen inmiddels vervangen zijn.Ik heb de koplampen er al in zitten vanaf het moment dat ze leverbaar waren.ongeveer een jaar of twee?
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Angel eyes

Bericht door m.c van den berg »

Ja het gaat moelijk, invetten met vasaline. en dan naar buiten drukken de buitenrand ,tevens aandrukken
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Angel eyes

Bericht door Roger B. (11)61 »

schroefdraad op de doppen??? bij mij zijn het rubber doppen met een rand die over de plastic rand van de lampunit gedrukt wordt en dan een beetje klemt, alleen bij het stelmotorje past het wat minder.

ik heb FK lampen met glazen voorkant, misschien dat jij een ander merk hebt (die met kunststof "glas"?)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Angel eyes

Bericht door Multivan Generation »

het contact oppervlak inspuiten met siliconenspray, en dan van binnen naar buiten aandrukken,
gaat prima, en valt er dan best veel over heen... :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Angel eyes

Bericht door Johan729 »

Als ik die rubberen doppen erop zet dan vallen ze eraf wanneer ik de lampen ondersteboven hou.Dat klopt toch niet?
Ik zet ze erop zoals hier op T4 centrum beschreven staat,het kan ook maar op 1 manier.
http://people.zeelandnet.nl/diape/indext4centrum.htm
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Angel eyes

Bericht door Multivan Generation »

Dan doe je het niet goed :knipoog
Spuit de rubbers aan de binnenzijde in het groefje in met siliconenspray,
daarna zet je de rubbers tegen de kunststof achterzijde van de lampen.
Je drukt nu tegen de achterzijde van het groefje en zo ga je rond,
je "hoort" ze als het ware vast gaan...


Oja, ik heb het artikel zelf geschreven :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Angel eyes

Bericht door Johan729 »

Dan ga ik het morgen nog eens proberen.Die slangeklemmen is ook niet echt de oplossing.Bedankt voor jullie reakties.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Angel eyes

Bericht door Multivan Generation »

Mocht het niet lukken,
ik moet donderdag naar Amsterdam, op de terugweg kan ik het even voor je doen hoor :knipoog

Stuur me even een PM anders...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Angel eyes

Bericht door Multivan Generation »

@Johan,
is het nu gelukt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Angel eyes

Bericht door robertTREBOR »

heb totaal geen problemen met die rubbers, ze glijden er probleemloos overheen en vast zitten ze

heb ook FK

heb wel dat XENON licht er gelijk ingedaan, in mij oude org. t4 units had ik ook xenon H4 maar het beeld leek nergens op.

ben zelf apk keurmeester geweest en schaamde me voor zulks een slecht beeld.

in de angel eyes zit H7 dat geeft een perfecte strakke beldlijn tussen licht en donker, ben er suprblij mee.

in mn grootlicht heb ik de 100 watt h7 units gemonteerd, die is dacht ik licht voor vrachtwagens maar past ook gewoon, mag

eigenlijk niet maar niemand die zoiets zal controleren.

zie voorbeeld;

http://www.trebor.nl/renovatie/main.php?g2_itemId=502
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Angel eyes

Bericht door Roger B. (11)61 »

lijkt me stug dat die lampen voor vrachtwagens in jouw T4 goed branden... Vrachtwagens hebben 24 volt!!

12 volt 100 watt noemt men "rally-lampen" bedoelt voor gewone automodellen, maar niet voor gebruik op de openbare weg. Gebruik geeft overigens enig risico op glasbreuk of reflectorschade door te hoge temperaturen tov de originele lampjes.

je kunt ook een xenonsetje in je grootlicht zetten..
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Angel eyes

Bericht door Johan729 »

Ze zitten er nu goed op.Ik had er voor het gemak maar slangeklemmen op gezet zonder me er echt in te verdiepen hoe ze werkelijk horen te zitten.Hoe groen kun je zijn :bonk .
Afijn, ze zitten er nu goed op.Iedereen bedankt voor de tips.
Peter,geweldig van je dat je aanbiedt het even te doen voor me op de terugweg uit Amsterdam.
Het is toch omrijden voor je via Gouda,maar is dus niet nodig.En van mijn comfortblinkertje geniet ik nog dagelijks.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Angel eyes

Bericht door Multivan Generation »

:yes gelukkig maar,
enne gouda kom ik ook regelmatig :bifun :bifun

Groene hart ziekenhuis :nuts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Angel eyes

Bericht door Johan729 »

Aha,daar werkt mijn vrouw.Op de neurologie.Wat een toeval.
Plaats reactie