Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verbruik van jou T5
Re: Verbruik van jou T5
Mijn T5 verbruikt nu circa 14L/100km.
Het gemiddeld verbruik van mijn T5 (2.5 tdi met 170 gechipte pk's en 2120 kg leeggewicht) bedraagt over 60.000 km 8,2 l op 100 km. :klappen :klappen :klappen :klappen :klappen
Ben in bezit van een t5 130 pk en als ik normaal onder de 130km blijf dan rijd ik 950km met een volle tank.
deze zomer naar Spanje geweest met caravan van 1250kilo en gem snelheid rond de 100 moest ik na 600km tanken.

deze zomer naar Spanje geweest met caravan van 1250kilo en gem snelheid rond de 100 moest ik na 600km tanken.

Hey
Ja klopt toen stond hij nog in de grondverf,hij is inmiddels gespoten en ik heb hem er vanmiddag even ondergehouden.
Maandag of dinsdag word hij gemonteerd en mijn gehele voorbumper opnieuw gespoten.
Hier een foto met het lipje onder mijn bumr in kleur.

Ja klopt toen stond hij nog in de grondverf,hij is inmiddels gespoten en ik heb hem er vanmiddag even ondergehouden.
Maandag of dinsdag word hij gemonteerd en mijn gehele voorbumper opnieuw gespoten.
Hier een foto met het lipje onder mijn bumr in kleur.

T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Volgens de bc gebruik 11 ltr op 100km.
In de praktijk max 700km op 1 tank van ca 75 ltr.
130pk automaat,verlaagd,gemiddeld 2750kg.met vaak langere ritten
Sportief rijden,standje S van de automaat is mijn hobby indien mogelijk,maar kost
dus extra brandstof,wat soms jammer is.
Maar verhip,je leeft maar 1 keer.

In de praktijk max 700km op 1 tank van ca 75 ltr.
130pk automaat,verlaagd,gemiddeld 2750kg.met vaak langere ritten
Sportief rijden,standje S van de automaat is mijn hobby indien mogelijk,maar kost
dus extra brandstof,wat soms jammer is.
Maar verhip,je leeft maar 1 keer.

Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
hallo een berichtje rent5 ik rij in een multivan 174 pk autom als ik 120 rij dan is het verbruik 1:10 en in de stad 1:8 op 17 inch wielen niet er zunnig dus
- Donald4Motion
Nee, niet echt zuinig maar wel normaal hoorrent5 schreef:hallo een berichtje rent5 ik rij in een multivan 174 pk autom als ik 120 rij dan is het verbruik 1:10 en in de stad 1:8 op 17 inch wielen niet er zunnig dus

Ik heb nu een 130 PK met dezelfde verbruik waarden 1:8 en op snelweg net geen 1:10....heb nog nooit 800km op een tank gehaald.
Zelfs niet toen ik met (voor) me werk in Frankrijk zat.
Zelfs niet toen ik met (voor) me werk in Frankrijk zat.
Bij langere afstanden (en 130 - 140 km/h) rijdt hij 1 op 12.5. (130 PK 2003/2004). Haal dan 1000 km op een tank!!!
bij 110 (woon-werk Eindhoven Roosendaal) zat hij zelfs op 1 op 15 en heb zelfs een maal bijna 1200 km op een tank gereden (en die was nog niet helemaal leeg).
Normaal tussen de 1 op 10 en 1 op 12.5, ligt aan wat voor ritten er gemaakt worden. Veel stad / korter afstanden dan haalt ie de 1 op 10 net.
Groet EricP
bij 110 (woon-werk Eindhoven Roosendaal) zat hij zelfs op 1 op 15 en heb zelfs een maal bijna 1200 km op een tank gereden (en die was nog niet helemaal leeg).
Normaal tussen de 1 op 10 en 1 op 12.5, ligt aan wat voor ritten er gemaakt worden. Veel stad / korter afstanden dan haalt ie de 1 op 10 net.
Groet EricP
-
Gemiddeld gebruikt mijn T5 130 pk 8 liter per 100 km. Daar ben ik niet ontevreden over als ik bedenk dat deze sterke 5-pitter popelt om te scheuren, maar ik kan me redelijk beheersen. Met mijn Kip Kompakt (800 kg) erachter 10 liter per 100 km, maar dan rij ik op de Franse autowegen wel constant 130 km/uur waar het mag. MIJN T4 88 pk was duidelijk zuiniger, maar dat lijkt me erg logisch.
Groet,
Thei Luijten
Groet,
Thei Luijten
Bezint eer ge ontbint.
- robindekeiser
Mijn T5 130pk lwb met 20" verbruikt 1:10,5 en dan trap ik toch aardig door.
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Aangezien ik heb nog maar twee weken mijn T5 lwb 174pk en nog geen volledige tank heb leeggereden.
Vandaar ik de vraag wil stellen hoe gelijkmatig de brandstof meter werkt. Ik bedoel daarmee als de meter halfweg staat is de tank dan ook daadwerkelijk half vol ?
Of zou het kunnen dat de meter ook zoals ik vroeger al had (in een ander merk) dat deze in het begin te optimistisch is en na de helft veel sneller naar omlaag gaat ?
Nu mijn tank volgens de meter halfvol is heb ik er iets meer dan 500Km mee gereden.
Hoop dat deze nog eens 500Km kan meegaan volgens ik bij jullie lees.
Mvg Luc
Vandaar ik de vraag wil stellen hoe gelijkmatig de brandstof meter werkt. Ik bedoel daarmee als de meter halfweg staat is de tank dan ook daadwerkelijk half vol ?
Of zou het kunnen dat de meter ook zoals ik vroeger al had (in een ander merk) dat deze in het begin te optimistisch is en na de helft veel sneller naar omlaag gaat ?
Nu mijn tank volgens de meter halfvol is heb ik er iets meer dan 500Km mee gereden.
Hoop dat deze nog eens 500Km kan meegaan volgens ik bij jullie lees.
Mvg Luc
-
Beste Hobbyist,
Helaas moet ik je teleurstellen, de verhouding ligt ongeveer op 55/45 %. Ik denk dat je op zo'n 900 km uitkomt,
maar dat ligt natuurlijk ook sterk aan de rijstijl.
Veel succes.
Groet,
Thei
Helaas moet ik je teleurstellen, de verhouding ligt ongeveer op 55/45 %. Ik denk dat je op zo'n 900 km uitkomt,
maar dat ligt natuurlijk ook sterk aan de rijstijl.
Veel succes.
Groet,
Thei
Bezint eer ge ontbint.
- Donald4Motion
Ik kan altijd wel van me meter uit gaan.
Ik ga ook wel eens tanken als die zegt, nog maar 20KM.
Je kan dan gelijk zien hoeveel je erin gooit en of het een beetje klopt
Ik ga ook wel eens tanken als die zegt, nog maar 20KM.
Je kan dan gelijk zien hoeveel je erin gooit en of het een beetje klopt

- bob de bosbouwer
ik heb een 174pk 4 motion
maar ik kan alleen maar dromen van 900km op de boordcomputer... staat maximaal 680 op. rij vaak met zware aanhangers maar zit ook voor mn werk veel in duitsland(dus volgas uber die autobahn
) maar dan is t verbruik gem toch wel 13l per 100km
geef ook wel toe dat ik absoluut niet zuinig met de rechtervoet ben...
heb wel eerder op t forum gelezen dat sommige rijders gem 1 op 14 halen... nou ik vind t heel erg knap van ze want ik krijg t echt niet voor elkaar..
gr ruud

maar ik kan alleen maar dromen van 900km op de boordcomputer... staat maximaal 680 op. rij vaak met zware aanhangers maar zit ook voor mn werk veel in duitsland(dus volgas uber die autobahn

heb wel eerder op t forum gelezen dat sommige rijders gem 1 op 14 halen... nou ik vind t heel erg knap van ze want ik krijg t echt niet voor elkaar..
gr ruud
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........