Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Niet meer schakelen...

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Niet meer schakelen...

Bericht door Ernst »

Shit, wil ik net gaan kijken naar m'n startmotor....rij ik naar de garage en onderweg ineens geen aandrijving meer, kan schakelen wat ik wil maar er gebeurt niets als ik de koppeling op laat komen. Ook nog de motor uit gezet en in z'n 1 gezet en toen zonder koppeling starten, helaas, toen ook geen aandrijving. Druk op de koppelingspedaal is normaal, ik heb geen "roer versnellingsbak" gevoel......... Hoor ook geen rare geluiden...

Wat zou het zijn, de koppeling helemaal naar z'n grootje of de bak kapot ?.?.?.?.?.?.?. :muur T4, 2002, kwb, 102 pk.
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1687
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door henkru »

Het bekende kunststof bolletje.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Ernst »

henkru schreef:Het bekende kunststof bolletje.
Uhhhh, die heb ik nog niet gehoort, wat is dat dan ?? Kan je dat zelf makkelijk vervangen of.....
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1687
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door henkru »

Dat zit bovenaan bij de versnellingsbak als daar geen kunststofbolletje meer zit schakeld ie niet meer.
Kosten paar euro.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1687
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door henkru »

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Ernst »

Oké Henk bedankt voor je moeite. Maar als het dat bolletje is......kan ik hem zoals nu dan ook gewoon in z'n versnelling zetten en dan starten zonder koppeling en de bus gaat dan niet rijden....... Als dat waar is hoef het dus niet de koppeling of bak te zijn zoals de anwb zei.....

Overigens fijn die foto's zo heb ik er gelijk "beeld" bij, hartstikke bedankt !!!
:T44EVER :driveT4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Harry 341 »

Als het 't bolletje is moet je de pook zowat alle kanten op kunnen zetten...en jij hebt juist geen "roer"gevoel....zal voor je duimen.
Laat even wat weten?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Ernst »

Harry 341 schreef:Als het 't bolletje is moet je de pook zowat alle kanten op kunnen zetten...en jij hebt juist geen "roer"gevoel....zal voor je duimen.
Laat even wat weten?
grtz.Harry
Tja, dat dacht ik ook......had inmiddels andere "topics" gelezen....Hebben net voorzichtig wat gekeken en nog meer rond gevraagd bij een monteur die t4 en t5 in onderhoud heeft en die zei gelijk dat de "pries-as" van de bak kapot is, dus moet er in dat geval een andere bak onder.......Ik hoef je niet te vertellen wat daar het kostenplaatje van is.........schrok me rot, een revisiebak van 1400 euro, heb wat sloperijen gebeld maar er zijn nergens 2e hands bakken te vinden......

Mzzl Ernst.
:T44EVER :driveT4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Harry 341 »

Staat er een op marktplaats voor 102 pk...450 euro!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door stijnh »

je kan met de hand ook rechtreeks aan de bak schakelen
of een tweede man laten kijken of hij schakelt maar als je geen roer gevoel hebt vrees ik dat het wat duurder uit zal vallen als de bolletje
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Harry 341 »

Ernst...nog wat wijzer geworden?Al geslaagd voor die bak?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Ernst »

Harry 341 schreef:Ernst...nog wat wijzer geworden?Al geslaagd voor die bak?
grtz.Harry
Nog niet, kijk maar bij je mail

Mzzl Ernst
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Christoffel »

Zijn niet je aandrijfas bouten aan 1 zijde eruit gelopen?????????

Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik vrees ook dat er een asje in de bak of net erbuiten danwel de koppeling naar de haaien is... bak eraf en dan kijken voordat je een andere bak gaat kopen...

aandrijfas losgelopen heb ik met een golfje een keer gehad, kostte ook een nieuwe bak omdat er een flinke scheur in het huis geslagen was......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Ernst »

Roger B. schreef:ik vrees ook dat er een asje in de bak of net erbuiten danwel de koppeling naar de haaien is... bak eraf en dan kijken voordat je een andere bak gaat kopen...

aandrijfas losgelopen heb ik met een golfje een keer gehad, kostte ook een nieuwe bak omdat er een flinke scheur in het huis geslagen was......

Roger, wederom bedankt, we hebben de bus nu even "stil" gezet omdat we voorlopig de garage even niet in kunnen, dan gaan we idd eerst de bak eraf halen en dan....... Wel ga ik morgen voor de zekerheid even bellen naar het adres opgegeven door Harry, mocht het de juiste bak zijn denk ik dat ik die toch ophaal, mocht mijn bak dan toch niet kapot zijn kan ik die "nieuwe" wel weer verkopen......
:T44EVER :driveT4
Plaats reactie