Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
"Branderonderhoud" Webasto?
"Branderonderhoud" Webasto?
Mijn bus is voorzien van een extra koelvloeistofverwarming, waar ik bijzonder blij mee ben. Ik kreeg echter de indruk dat ie minder snel warm wordt dan voorheen. Ik weet dat ie pas werkt onder de 9 graden, maar ook afgelopen winter viel het me al op. Is er misschien zoiets nodig als branderonderhoud aan het systeem?
stop the rat race
Re: "Branderonderhoud" Webasto?
fout codes laten uitlezen.
brander zelf heeft geen onderhoud nodig
ik weet niet wat je bus heeft gereden
maar de circulatie pomp die het koelwater rond pompt wil nog wel eens de geest geven.
vooral bij hoger km standen.
ps
mijn bijverwarmer werkt ook bij 15 graden buiten temp,
brander zelf heeft geen onderhoud nodig
ik weet niet wat je bus heeft gereden
maar de circulatie pomp die het koelwater rond pompt wil nog wel eens de geest geven.
vooral bij hoger km standen.
ps
mijn bijverwarmer werkt ook bij 15 graden buiten temp,
Re: "Branderonderhoud" Webasto?
Hij staat op 40.000 km. Hoe weet je of die pomp het nog wel of niet doet?
Hoe kun je regelen dat ie het ook bij 15 graden al doet? Kan de dealer dat programmeren; hij moet nl. binnenkort weer voor een beurt dus dat zou mooi uitkomen.
Hoe kun je regelen dat ie het ook bij 15 graden al doet? Kan de dealer dat programmeren; hij moet nl. binnenkort weer voor een beurt dus dat zou mooi uitkomen.
stop the rat race
Re: "Branderonderhoud" Webasto?
ook weer aan de hand van foutkodes en meetwaardeblokken
als de kachel oververhit raakt als foutcode is meestal de circulatie pomp defect
foutcode blijft dan actief en staat niet toe dat de bijverwarmer aangaat
als het contact uit wordt gezet
kachel is afgekoeld (meestal is na een nacht overstaan de kachel ook wel koud
)
contact weer aan de foutcode is dan niet meer actief maar wel aanwezig
omdat de temp. van de kachel dan niet te hoog is.
als de kachel oververhit raakt als foutcode is meestal de circulatie pomp defect
foutcode blijft dan actief en staat niet toe dat de bijverwarmer aangaat
als het contact uit wordt gezet
kachel is afgekoeld (meestal is na een nacht overstaan de kachel ook wel koud
![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
contact weer aan de foutcode is dan niet meer actief maar wel aanwezig
omdat de temp. van de kachel dan niet te hoog is.