Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bandekkeuze t5 17 inch

vragen over de T5
Plaats reactie
mark...
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 mar 2007, 10:09

bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door mark... »

Hallo
ik heb een transporter gekocht en hierop worden miyato velgen en conti banden bij geleverd. Nu ben ik van plan om 17 ich velgen aan te schaffen en vraag me af of conti ( 235-55-17 ) een goede/fijne band is. Ik heb enkele keren navraag gedaan en krijg meer mindere als positive berichten over de conti banden met name met nat weer.Zijn er mensen die meer ervaring opgedaan hebben met deze keuze?
Alternatieven zijn zeer welkom.

vast bedankt
Mark
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

Re: bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door ARCHIE »

mark,geef een keer onder de zoekfunctie `contibanden´in en denk dat je al wat verder bent.Groetjen,archie
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door bartt4 »

werk zelf in de banden en conti is niet een van de beste banden. kwa grip in nat al helemaal niet. persoonlijke voorkeur is michelin wat mij betreft wil je goedkoper dunlop kleber goodyear. goedkoop neem dan maxis. geen wanli nangkang etc
RUBBEREXPRESS
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door Kobus »

Ik rij ook met 17" en ben blij dat ik van de Conti's af ben: een harde, oncomfortabele band die ook nog eens erg veel herrie maakt. De grip was niet slecht, zowel droog als nat. Die herrie werd ik echt naar van.... Ik heb er nu Uniroyal Rallye 550 onder en die bevallen uitstekend; ook qua prijs!
stop the rat race
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door Makking »

Ik rijd met Kumho!!
Goed betaalbaal en lekker stil!!!
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door Guus NLB »

Toch kwam Conti laatst als beste uit 'n test, met name ook op nat. Die test stond o.a. in Autoweek.
Rijd zelf met Uniroyal RainSport 2. Persoonlijk vind ik natweereigenschappen het allerbelangrijkste van een band.

En.... hoewel ik, zoals bij velen onder jullie bekend, een enorme voorstander ben van sipen, zijn die RainSport 2 nóg beter dan de RainSport 1 die ik er eerst onder had en heb ik ze eens een keer niet laten sipen !
Damy

Re: bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door Damy »

Ik had af-fabriek op de 17 inch Conti's zitten wat een waardeloze band vooral bij nat weer.
Nu heb ik na de Conti's Michelin Pilot Primacy erop laten zetten wat een verademing, zowel in comfort, geluid als grip.
En ze slijten tot nu toe ook veel minder dan de conti's.
De reden (heb ik van horen zeggen) dat veel bandenboeren Conti de voorkeur geven is de hogere korting die ze krijgen op de bruto (consumenten) prijs dan bij andere merken.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door bartt4 »

Dat probleem hebben wij gelukkig niet met de conti prijzen. zie te veel elende op me werk met conti banden niet alleen met vancos ook met personen banden. karkas draden die via de wang naar buiten komen droogte scheuren na 3 jaar etc. doe mij maar michelin of kleber en kosten echt niks meer dan een conti hoor bij de juiste adressen.
RUBBEREXPRESS
Damy

Re: bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door Damy »

Met mijn priveauto rijdt ik op Bridgestone Potenza's....jammer dat ze die niet hebben in 235-55-17 Xtra Load ik heb van alles gehad maar dit zijn echt dijken van banden!!
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door jw t5 121 »

zelf heb ik er michelin onderzitten

we rijden ook een multivan van 2006
hier zit het nieuwste type conti op ook een prima band.
Afbeelding
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door EricP »

Bij aflevering had de mijne Bridgestones erop: Voor na 30.0000 km verandert in sliks, Nu Michelins en bij 93000 km (na 60000 km) nog steeds voldoende profiel.

Groet EricP
Damy

Re: bandekkeuze t5 17 inch

Bericht door Damy »

Dan had je niet dezelfde bandenmaat als dat ik nu heb 235-55-17 X-tra Load want die heeft Bridgestone niet.
en zoveel km als jij doet met je banden...neem je wel bochten ermee?? :bifun
Bij mij waren de conti's op bij 20.000km....nu 24.000km gereden met de Michelins en zit zeker nog 5mm op aan profiel.
Nu ligt de levensduur natuurlijk aan vele factoren, bandenspanning, Bocht Apex, totaal gewicht, stevig of opa rijgedrag, uitlijning etc etc.... :ikrij
Plaats reactie