Mijn naam is Theo. Vorig jaar heb ik jullie al een berichtje gestuurd dat ik mijn transporter T4 zou ombouwen. Mijn T4 uit 2003 is nu omgebouwd en is gelukt!! Ik heb dat allemaal alleen gedaan. Wel hulp gehad bij het dak plaatsen. Binnen twee weken was hij zo goed als klaar, moest nog wel wat dingen afwerken zoals kachels,kabelboom enz. Ik ben alleen bij de dealer geweest voor aansluitingen zekeringskast onder het stuur. Daar moet je voor uitkijken want dat zit vol met draden. Hij is goedgekeurd en de BPM is betaald. Alle spullen zijn uit een California Generation gekomen en het past perfect. Ook het dak was nog in dezelfde kleur. Een ding kreeg ik niet voorelkaar dat was om 4 plaatsen op kenteken te krijgen. Omdat de bus van na 2000 is, zijn de regels van ombouw camper aangescherpt. Dat komt dat het een transporter is en er geen bevestingspunt rechts achterzit voor de gordel. Alleen als de VW inporteur ,Westfalia en een officiele camperbouwer toestemming geeft voor de bevestiging voor de gordels dan mogen er vier personen op kenteken komen. De camperbouwer zit daar niet op te wachten want dat heb ik bij verschillende bouwers geprobeerd. En toestemming geven zij niet en dat is een groot probleem als je daar op rekent.Er is een oplossing als je de bank naar voren schuift dan wordt de ruimte tussen de voorstoel en de bank kleiner dan 135 cm. Dan komer er wel drie personen op kenteken. Dus alle bussen van voor 2000 kennen deze regels niet. Voor ons is het geen probleem wij zijn maar samen, maar ik kan mij voorstellen als je gezin bestaat uit 4 personen dat het toch problemen geeft.
Een groot voordeel is dat mijn wegenbelasting is gehalveerd en mijn verzekering is ook een stuk minder geworden. De ombouw is in een paar jaar terugverdiend! Zie foto's van mijn bus. Tot horens.
Groetjes Theo

Moederdak in dezelfde kleur ( een gelukje)

Afkitten van de rubbers voor en achter.

Het gat aan de voorkant bewerken voor het slot e.d.

Dakbodem plaatsen voor het bed.

Bevestingsstrippen doek plaatsen.

Dak plaatsen.

Wateraansluiting en stroom.