Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Warme start

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prince-_-
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 apr 2007, 14:24
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Warme start

Bericht door Prince-_- »

Omdat het vorige topic beetje onoverzichtelijk werd maak ik een nieuw ;-)

Onze T4 heeft last van een warme start.
Wat zijn de symptomen? Als hij redelijk warm staat (als de koelvloeistof op temperatuur is) dan heeft hij last van een warme start. Maar dit is enkel als hij 20 minuten stilstaat. Als je hem na het afleggen bijna onmiddelijk terug start, start hij normaal en draait hij als een zonnetje
De garage vind geen foutcode (maar die hebben nog niet gekeken toen hij niet startte :nuts )
Verder rijd (en draait) hij normaal.

Deze dingen zijn al vervangen:
Startmotor (was aan vervanging toe)
bougies
benzinefilter
gasklephuis gekuist (omdat hij nietmeer stationair wou draaien)
delko
relais 167
contactblokje
Toerentalsensor

Is er een manier om te testen of de bobine en de benzinepomp hun werk wel doen?
Laatst gewijzigd door Prince-_- op 30 okt 2008, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T4, 1998, 2.5 Benzine automaat
Met de nodige probleempjes ;-)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Warme start

Bericht door René »

Hoi, kun je deze kreet even opnieuw uitleggen?
Prince-_- schreef: Maar dit is enkel als hij 20 minuten stil staat, dan draait hij aflegt en dan onmiddelijk terug start, start en draait hij als een zonnetje.
Snap niet echt wat je bedoeld.

René
Gebruikersavatar
Prince-_-
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 apr 2007, 14:24
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Re: Warme start

Bericht door Prince-_- »

Die was inderdaad beetje onduidelijk.
Dus:
Situatie 1: je legt hem uit, gaat naar de winkel (20 minuutjes ofzo) en komt terug dan wil hij niet aanslaan.
Situatie 2: je legt hem uit, doet even iets anders (5minuutjes ofzo) en komt terug dan start hij terug alsof het niets is.

Wat heb ik trouwens met die zin uitgestoken? :nuts
Prince-_- schreef: Maar dit is enkel als hij 20 minuten stil staat, dan draait hij aflegt en dan onmiddelijk terug start, start en draait hij als een zonnetje.
Wat ik bedoelde was "Maar dit is enkel als hij 20 minuten stilstaat. Als je hem na het afleggen bijna onmiddelijk terug start, start hij normaal en draait hij als een zonnetje"
VW T4, 1998, 2.5 Benzine automaat
Met de nodige probleempjes ;-)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Warme start

Bericht door René »

Ik vermoed dat hij na de langere tijd stil te staan ( in dit geval 20 min.) dat ie geen benzine krijgt. Dit kan door kleine dingetjes veroorzaakt worden

Slang die haarscheurtjes heeft waardoor de brandstof weer terug loopt de tank in.
Pomp inwendig lek, brandstof loopt terug de tank in
Je grof filter (zit in de aanvoer slang in de motor ruimte) is lek, brandstof loopt terug in je tank.

Ik denk dat je een hoop problemen kunt voorkomen door een terugslag klep in je brandstofleiding aan te brengen.
Zo kun je in ieder geval uitsluiten dat de brandstof terug loopt de tank in. (slechte slangen e.d. moet je natuurlijk wel gewoon vervangen)

Ik vermoed dus ook dat dit je probleem is met het slecht aanslaan als ie koud is. of is dit reeds opgelost?

René
Gebruikersavatar
Prince-_-
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 apr 2007, 14:24
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Re: Warme start

Bericht door Prince-_- »

Het probleem met slecht aanslaan als hij koud stond is opgelost. Het gasklephuis was te erg vervuild waardoor hij alleen kon starten met gas te geven en manueel (met de gas) de toeren constand hoog te houden. Ik zal eens uitkijken naar zo'n terugslagklep. Bedankt!
VW T4, 1998, 2.5 Benzine automaat
Met de nodige probleempjes ;-)
Plaats reactie