Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stuurhuis 111kw info gevraagd

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dijk
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:00
Locatie: LA, N-O Brabant

Stuurhuis 111kw info gevraagd

Bericht door dijk »

Hallo wjwers,
Weet iemand mij te vertellen wat het verschil is tussen een stuurhuis van een 111kw ( 2002 AXG-motor)- model en andere modellen, op het oog zien ze er allemaal het zelfde uit uit na 96, en voor 96 zijn volgens mij alleen de spoorstangen anders. Kan het misschien te maken hebben met de grotere wielmaat, nml. 16 inch?

Groet Marcel
VW T4 111KW
Landcruiser BJ42
BMW X6M
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Stuurhuis 111kw info gevraagd

Bericht door René »

Er wordt in etos (voor zover ik het heb kunnen zien ) geen onderscheid gemaakt in de diverse T4 uitvoeringen. het stuurhuis van een 1.9 t/m een 2.5 TDI 111kw zouden dus allemaal dezelfde stuurhuizen hebben. Ook de stuurstangen zijn hetzelfde. Gevoelsmatig zou ik ook meegaan met dikkere onderdelen van de 111kw uitvoering, maar dit lijkt dus niet het geval.

Rene
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: Stuurhuis 111kw info gevraagd

Bericht door Christoffel »

Het stuurhuis mag uitwendig gelijk zijn, echter het enige wat verschilt is de overbrengverhouding in het stuurhuis.

Laat nog even weten wat de verschillen zijn.

Chris

Update, verhouding gewoon stuurhuis is 17,5 met draaicirkel van 11,2 meter (kwb)
stuurhuis AXG,AHY motor overbrengverhouding 18 met draaicirkel van 12 meter (kwb)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Stuurhuis 111kw info gevraagd

Bericht door Multivan Generation »

het verschil in draaicirkel wordt ook veroorzaakt door de standaard grotere bandenmaat,
zo denk ik
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: Stuurhuis 111kw info gevraagd

Bericht door Christoffel »

De grotere draaicirkel wordt veroorzaakt door de kleinere hoekverdraaieng.

Stuurhoeken bij een gewoon stuurhuis is 43 graden, bij een AXG,AHY motor is de stuurhoek slechts 39,4 graden.

Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Stuurhuis 111kw info gevraagd

Bericht door Multivan Generation »

aha,
ik ben misschien een beetje eigenwijs, ahum,
maar met de originele bandenmaat heb ik een kleinere draaicirkel als met 235-45-17,
rara?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dijk
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:00
Locatie: LA, N-O Brabant

Re: Stuurhuis 111kw info gevraagd

Bericht door dijk »

Oei, ik heb een paar dagen gewacht op nog meer reacties:Ik ga er maar een beetje van uit dat de draaicirkel wat groter is, zoals Chris zegt, ik heb lang 5 GTTurbo gereden en dat ding vrat homokineten door de ongelukkige stuurgeometrie dus kan ik me voorstellen dat een grotere stuuruitslag met verkeerd rijgedrag de aandrijfassen ook zwaar zou belasten. Bij VW word je niets wijzer behalve dat de bestelnrs anders zijn maar heb een duits revisiebedrijf gemaild over stuurhuisrevisie en verschil met 150 pk, reactie volgt..
VW T4 111KW
Landcruiser BJ42
BMW X6M
Plaats reactie