Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verbruik
Re: verbruik
hoi allemaal,
dagelijks verbruik is 1 op 10. combinatie met 2 ton/zonder.korte stukken.
hele tank zonder aanhang hier in de regio is 1 op 11.5
in de vakantie is 1 op 14 net haalbaar.
102pk ,pick-up, syncro.
gr.abele
dagelijks verbruik is 1 op 10. combinatie met 2 ton/zonder.korte stukken.
hele tank zonder aanhang hier in de regio is 1 op 11.5
in de vakantie is 1 op 14 net haalbaar.
102pk ,pick-up, syncro.
gr.abele
Ex T4 pick-up syncro DC 102pk, ex T5 DC TDI 2004, nu T5 GP TDI 4 motion 2013
Toyota Aygo 2012
Toyota Aygo 2012
Re: verbruik
Als ik normaal doorrijd meestal rond de 130 op de snelweg haal ik de 950 km met een tank.
doe ik het rustig aan dan haal ik dik 1150 km uit een tank .
en dit met een gechipte 151 pk tdi
's morgens naar het werk is het meestal rond de 1 op 17, rustig aan niet harder dan 110 en geen cc gebruik, met cc verbruikt die meer.
doe ik het rustig aan dan haal ik dik 1150 km uit een tank .
en dit met een gechipte 151 pk tdi
's morgens naar het werk is het meestal rond de 1 op 17, rustig aan niet harder dan 110 en geen cc gebruik, met cc verbruikt die meer.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: verbruik
hey jongens ik zie allemaal hele mooei cijfers maar is het wel zuiver ?
met grotere wielen wijkt je teller af en zal die minder aangeven en dus ook je afstandsmeter lijkt me, gem haal ik 1 op 10,5 met mijn tdi 102 pk (met chip) en 18 inch velgen en dus ongeveer 850 km op een tank maar met standaard velgen zou het ook 1000 km kunnen zijn
met grotere wielen wijkt je teller af en zal die minder aangeven en dus ook je afstandsmeter lijkt me, gem haal ik 1 op 10,5 met mijn tdi 102 pk (met chip) en 18 inch velgen en dus ongeveer 850 km op een tank maar met standaard velgen zou het ook 1000 km kunnen zijn
Laatst gewijzigd door dennisvt4 op 10 nov 2008, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: verbruik
Ik weet het Dennis . Die van mijn rijdt ook zuinig 1 : 12.4 met iets grotere wielen (17 ") en gechipt naar 115 pk .
Als ik rustig rij 942 km (dit is mij 1 keer gelukt ) maar dat duurt nooit lang , doe over een 70 liter tank +/- 830 km voor dat het lampie begint te gillen .
Als ik rustig rij 942 km (dit is mij 1 keer gelukt ) maar dat duurt nooit lang , doe over een 70 liter tank +/- 830 km voor dat het lampie begint te gillen .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: verbruik
De KM teller werkt op het aantal omwentellingen van de wielen. als je kleinere banden hebt maak je meer omwentelingen per afgelegde echte KM, in werkelijkheid rij dus mider dan een KM. je rijd dus zachter dan de KM teller aanwijst en het kost minder kracht. ergo lijkt zuiniger.
gr Franklin
gr Franklin
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: verbruik
1800 scaklelnn effe voor de nederlander schakelen nee grapje
vandaag een updatje 980 km meter staat nu meer als een kwart leeg
deze wagen staat nog op originele maat banden 195 70 15 vanco 8 contimental wat meer info over de wagen
de egr is dicht inlaat gecleand vieze klus trouwens heefd een eps vanaf turbo dug geen kat meer
deze is voorzien van een omos dc totale gewicht 1746 kg
verlaagd met weitec 4.5 cm
moet zeggen met de uitlaat win je behoorlijk wat
binnen kort tanken en dan vertel ik hoeveel liter er in is gegaan.
vandaag een updatje 980 km meter staat nu meer als een kwart leeg
deze wagen staat nog op originele maat banden 195 70 15 vanco 8 contimental wat meer info over de wagen
de egr is dicht inlaat gecleand vieze klus trouwens heefd een eps vanaf turbo dug geen kat meer
deze is voorzien van een omos dc totale gewicht 1746 kg
verlaagd met weitec 4.5 cm
moet zeggen met de uitlaat win je behoorlijk wat
binnen kort tanken en dan vertel ik hoeveel liter er in is gegaan.
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- Multivan Generation
- Berichten: 33913
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verbruik
mocht je een recente T4 88 pk tdi hebben van de bouwjaren 2002 en 2003,
dan zou ik bij lage toeren af willen raden om dan al te schakelen.
Het kost je de koppeling bij die modellen.
En ja, ik ben ervarings deskundige
dan zou ik bij lage toeren af willen raden om dan al te schakelen.
Het kost je de koppeling bij die modellen.
En ja, ik ben ervarings deskundige
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: verbruik
Heb er zo een uit 2002 en let alleen een beetje op het geluid als ik schakel. Wat is laag in dit geval Peter?Multivan Generation schreef:mocht je een recente T4 88 pk tdi hebben van de bouwjaren 2002 en 2003,
dan zou ik bij lage toeren af willen raden om dan al te schakelen.
Het kost je de koppeling bij die modellen.
En ja, ik ben ervarings deskundige
T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Re: verbruik
95er 1.9 td, loopt 1 op 13, rij nooit harder dan 115 maar wel altijd met veel vracht...
Re: verbruik
Hoi,
Met mijn 102Pk Tdi reed ik 1 op 13 (verlengde versie), Ik heb een getunde korte versie gehad (basis 102pk) en daar heb ik weleens 1:16 mee gehaald.
De korte ging 80 ltr in, de lange versie 100 Ltr
Groeten Franz 442
Met mijn 102Pk Tdi reed ik 1 op 13 (verlengde versie), Ik heb een getunde korte versie gehad (basis 102pk) en daar heb ik weleens 1:16 mee gehaald.
De korte ging 80 ltr in, de lange versie 100 Ltr
Groeten Franz 442
Re: verbruik
dat bedoel ik dus, alleen vertel ik het net anders om met grote wielen, waar je in werkelijkheid meer gereden hebt dan de teller aangeeftfranklin44 schreef:De KM teller werkt op het aantal omwentellingen van de wielen. als je kleinere banden hebt maak je meer omwentelingen per afgelegde echte KM, in werkelijkheid rij dus mider dan een KM. je rijd dus zachter dan de KM teller aanwijst en het kost minder kracht. ergo lijkt zuiniger.
gr Franklin
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Re: verbruik
Verschillende waardes allemaal. Logisch.....
Ligt gewoon aan HOE je rijd natuurlijk
Ben over het algemeen een rusige luie rijder wjw
Mijn moment van schakelen :
In z'n 1e tot 20 km/uur
In z'n 2e tot 35 km/uur
In z'n 3e tot 55 km/uur
In z'n 4e tot 70 km/uur en de rest in de 5e
Bij welke snelheden schakelen jullie dan?
Ligt gewoon aan HOE je rijd natuurlijk
Ben over het algemeen een rusige luie rijder wjw
Mijn moment van schakelen :
In z'n 1e tot 20 km/uur
In z'n 2e tot 35 km/uur
In z'n 3e tot 55 km/uur
In z'n 4e tot 70 km/uur en de rest in de 5e
Bij welke snelheden schakelen jullie dan?
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Re: verbruik
En dan even goed nog post uit Leeuwarden krijgen KNAP HOOR.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
- Multivan Generation
- Berichten: 33913
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verbruik
Mijn advies: hou hem boven de 2200 rpm...predikant schreef:Heb er zo een uit 2002 en let alleen een beetje op het geluid als ik schakel. Wat is laag in dit geval Peter?Multivan Generation schreef:mocht je een recente T4 88 pk tdi hebben van de bouwjaren 2002 en 2003,
dan zou ik bij lage toeren af willen raden om dan al te schakelen.
Het kost je de koppeling bij die modellen.
En ja, ik ben ervarings deskundige
Achtergrond: de koppeling krijgt het het zwaarste voor de kiezen onder en onderin het koppelgebied,
Dan moet de drukgroep serieus zijn best doen om de plaat aan te drukken.
De vingers in de drukgroep zijn in die bouwjaren eigenlijk te zwak, waardoor de koppeling niet goed het koppel kan overbrengen en dus gaat doorslippen.
Het plaatsen bij een VW dealer van een nieuwe koppeling kost je minimaal 800 euro, dus doe er je voordeel mee
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: verbruik
Dank Peter, ik ga er eens wat meer op lettenMultivan Generation schreef:predikant schreef:Multivan Generation schreef:mocht je een recente T4 88 pk tdi hebben van de bouwjaren 2002 en 2003,
dan zou ik bij lage toeren af willen raden om dan al te schakelen.
Het kost je de koppeling bij die modellen.
En ja, ik ben ervarings deskundige
Mijn advies: hou hem boven de 2200 rpm...
Het plaatsen bij een VW dealer van een nieuwe koppeling kost je minimaal 800 euro, dus doe er je voordeel mee
T4 4 ever, Christ 4 Eternity