Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

beveiliging

vragen over de T5
wersitime
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 nov 2008, 14:20

Re: beveiliging

Bericht door wersitime »

Wat betreft die rolling code. Volgens mijn dealer en de politie hebben ze ook hier tegenwoordig apparatuur voor en geeft helaas geen enkele beveiliging meer. Zoals ik al hiervoor gezegd had, ze staan echt dagen achtereen te posten met apparatuur, ik ken ze, ik weet in welke auto ze rijden, en ik heb het signalement, rossig met zwaar montuur bril, maar helaas kun je hier niets mee, zij stelen hem niet dat doen hun handlangers op een later tijdstip. En de politie komt het bureau niet uit hier in Nijmegen. Zelfs toen mijn autoradio is gestolen had ik het kenteken van de dief. Navraag bij een zwager die politieagent is leverde de naam en adres van de dief. De politie deed hier niets mee en ik heb een klacht bij de officier van justitie ingediend. Mijn klacht is wel gegrond verklaard maar de diefstallen gingen gewoon door.

Ikzelf en een aantal collega's hebben bovenstaande dus aan den lijve ondervonden, inmiddels zijn er bij ons op het parkeerterrein ongeveer 10 auto's meegenomen zonder dat er glas op de parkeerplek lag. Volgens de politie stappen ze zo in en rijden er mee weg. Het valt wel op dat het vooral Skoda's en Seat's zijn, dus van het VAG concern. Dit klopt ook met wat de politie mij vertelde, deze zijn bijzonder gemakkelijk mee te nemen, mits ze een Volkswagen beveiligingssysteem hebben. Naar mijn idee kun je daarom beter een merkvreemd alarmsysteem inbouwen en inderdaad zeker een bearlock.
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
Plaats reactie