Hoi, ik zal me eerst kort voorstellen. Ik kijk al geruime tijd op dit forum en heb 2 weken geleden dan eindelijk gevonden wat ik zocht: t4 syncro TDI. Ik hoop dus de komende jaren ook nog veel van dit forum te kunnen genieten.
Mijn vraag is de volgende. De versnellingen van de syncro zijn korter dan de normale 75 kw tdi. Dat is prettige in de lagere versnelling, maar op de snelweg zit je daardoor hoger in de toeren dan de 2wd uitvoering. Ik rijd circa 118 km bij 3000 toeren, terwijl een 2wd bij 3000 toeren rond de 125 zit.
Nu bestaat de mogelijkheid om de 5e versnelling te verlengen. Er is een duitse Firma hierin gespecialiseerd. Maar dat ligt niet even naast de deur. Kennen jullie iemand in Nederland die dit kan?
Alvast bedankt.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
5e versnelling verlengen
Re: 5e versnelling verlengen
Hoi,
Het is veel eenvoudiger om iets grotere banden op je t4 te zetten.
De T4 zal dan minder toeren maken bij je gem.kruissnelheid en minder verbruik.
De trekkrack zal iets verminderen maar omdat de 102pk alzoveel koppel heeft dan merkje daar niet veel van.
Bijvoorbeeld de banden van de T5 in de maat 215/65/16 of als je bij 15" wil blijven de maat 225/75/16. Dit geeft je T4 ook gelijk een wat stoerder uiterlijk
Erwin
Het is veel eenvoudiger om iets grotere banden op je t4 te zetten.
De T4 zal dan minder toeren maken bij je gem.kruissnelheid en minder verbruik.
De trekkrack zal iets verminderen maar omdat de 102pk alzoveel koppel heeft dan merkje daar niet veel van.
Bijvoorbeeld de banden van de T5 in de maat 215/65/16 of als je bij 15" wil blijven de maat 225/75/16. Dit geeft je T4 ook gelijk een wat stoerder uiterlijk

Erwin
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: 5e versnelling verlengen
heb zelf 225/55 -17 eronder 10% meer omtrek , teller geeft gelijk exacte snelheid aan.
10% minder toeren bij dezelfde snelheid, zuiniger ook denk.
rijdt prima , wel gechipt van 88 naar 110 pk
2500tdi 2002

10% minder toeren bij dezelfde snelheid, zuiniger ook denk.
rijdt prima , wel gechipt van 88 naar 110 pk
2500tdi 2002


vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: 5e versnelling verlengen
Hallo
Ik heb een 2.4TDi van Oettinger met een aangepaste 5de versnelling. Bij 100 km per uur 2200 toeren en bij 120 km per uur 2700 toeren. Je kunt Schaap en Bron in Joure eens proberen die zitten ook veel in Duitsland.
Peter
Ik heb een 2.4TDi van Oettinger met een aangepaste 5de versnelling. Bij 100 km per uur 2200 toeren en bij 120 km per uur 2700 toeren. Je kunt Schaap en Bron in Joure eens proberen die zitten ook veel in Duitsland.
Peter
- Multivan Generation
- Berichten: 34357
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 5e versnelling verlengen
@ Morris,
je hebt mail
je hebt mail

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...