Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nog eens de vacuumpomp
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Nog eens de vacuumpomp
op t4 wiki verhaal staat dat de stift speling krijgt doordat er olie in de pomp komt en de stift dan als het ware blijft hangen en de nok niet meer volgt van de nokkenas. na verloop van tijd kan dit dus een beschadigde nok tot gevolg hebben.
officieel niet te repareren zegt pierburg maar schijnt wle mogelijk te zijn, daarna probleem weer opgelost.
De drie maanden kwam meer omdat Armins pomp pakweg 3 a 4 maanden erop heeft...kan iets langer zijn realiseer ik me net, is begin van het jaar al geweest dat die dingen uitgeleverd zijn....
officieel niet te repareren zegt pierburg maar schijnt wle mogelijk te zijn, daarna probleem weer opgelost.
De drie maanden kwam meer omdat Armins pomp pakweg 3 a 4 maanden erop heeft...kan iets langer zijn realiseer ik me net, is begin van het jaar al geweest dat die dingen uitgeleverd zijn....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Nog eens de vacuumpomp
ah zo
in de garage zeggen ze dat je er niet wakker moet van liggen
ik kan me wel voorstellen dat als die plunjer niet volgt dat hij langzaam aan putjes in je nokkenas slaat
is dit een nok die ook gebruikt wordt voor de kleppen of is het een aparte? zal wel geen aparte zijn zeker?
een nieuwe veer hielp blijkbaar ook las ik hier overlaatst
is wel een goedkope en eenvoudige oplossing indien die goed is
in de garage zeggen ze dat je er niet wakker moet van liggen
ik kan me wel voorstellen dat als die plunjer niet volgt dat hij langzaam aan putjes in je nokkenas slaat
is dit een nok die ook gebruikt wordt voor de kleppen of is het een aparte? zal wel geen aparte zijn zeker?
een nieuwe veer hielp blijkbaar ook las ik hier overlaatst
is wel een goedkope en eenvoudige oplossing indien die goed is
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: Nog eens de vacuumpomp
Hallo Allemaal,
Ik denk ( en hoop ) dat jullie vacuumpompen hebben gehad uit een slechte serie (vd productie), want ik heb zo'n 20.000km mijn vacuumpomp vervangen de een Vacutech pomp en heb geen olie lekkage.
Na hoeveel Km's ging de pomp bij jullie al lekken?
Succes met de garantieafhandelingen.
Groeten Rick
Ik denk ( en hoop ) dat jullie vacuumpompen hebben gehad uit een slechte serie (vd productie), want ik heb zo'n 20.000km mijn vacuumpomp vervangen de een Vacutech pomp en heb geen olie lekkage.
Na hoeveel Km's ging de pomp bij jullie al lekken?
Succes met de garantieafhandelingen.
Groeten Rick
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Nog eens de vacuumpomp
nee het is een aparte nok, over het algemeen wordt voor vacuumpom en of brandstof(opvoer) pompjes een aparte nok gebruikt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Nog eens de vacuumpomp
dat is dan toch al een pluspuntRoger B. schreef:nee het is een aparte nok, over het algemeen wordt voor vacuumpom en of brandstof(opvoer) pompjes een aparte nok gebruikt.
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nog eens de vacuumpomp
Kan geen kwaad??? daar heb ik me bedenkingen over. Hier een T4 (taxi) gehad waar een gat in geslagen was door het vastslaan van de pomp. Resultaat een grote kolerezooi onder de motorbak. En met de ANWB naar huis.
René
René
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Nog eens de vacuumpomp
Maandag gaat de T4 naar de garage voor APK/distributie/brandstofpomp/vloeistoffen.....
Vandaag horen we opeens de vacuumpomp harder tikken dan normaal!
Niet continue maar periodes van zo'n 20 seconden bij laag toerental.
Ik zal dit maandag nog wel even doorgeven.
ACV-motor +/- 122pk 240.000km
Vandaag horen we opeens de vacuumpomp harder tikken dan normaal!
Niet continue maar periodes van zo'n 20 seconden bij laag toerental.
Ik zal dit maandag nog wel even doorgeven.
ACV-motor +/- 122pk 240.000km
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: Nog eens de vacuumpomp
Hoi Vrienden
Als ik het toerental wat verhoog is het tikken totaal weg?
nu iets anders: iemand ervaring met de route duitsland polen - litouwen - letland - estland (Tallin)
wil dit volgende zomer doen
groetjes
Armin
Als ik het toerental wat verhoog is het tikken totaal weg?
nu iets anders: iemand ervaring met de route duitsland polen - litouwen - letland - estland (Tallin)
wil dit volgende zomer doen
groetjes
Armin
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: Nog eens de vacuumpomp
toch maar eens kijken hoe een vacuumpomp van een toyota eruit ziet
mijn kameraad werkt bij toyota en zegt dat die achter op de as van de dynamo zitten
mijn vacu is nu ook niet de beste meer
mijn kameraad werkt bij toyota en zegt dat die achter op de as van de dynamo zitten
mijn vacu is nu ook niet de beste meer
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound