Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

temperatuurmeter stuk

vragen over de T4
Plaats reactie
jbellinkx
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 nov 2008, 23:18

temperatuurmeter stuk

Bericht door jbellinkx »

Hallo weetjewellers,

Ik heb net een week geleden t4 uit 1996 net aangeschaft 2.0 benzine op lpg en de eerste dag sloeg de temperatuurmeter niet meer uit. (hoop niet dat dit een voorteken is) Ik heb hier rondgekeken waar dat aan zou kunnen liggen. (ben erg blij met dit forum). Ik ben niet zo autotechnisch aangelegd maar heb begrepen dat het aan twee dinges kan liggen. De temperatuursensor die stuk is of slecht gesoldeerde contacten van printplaat achter de meters. De sensor was volgens mijn lpg garage nog goed ze hebben alles doorgemeten, ook het waarschuwingslampje van de temperatuur deed het ook. Zij konden het probleem niet traceren. Nu heb ik gelezen dat als het de printplaat is, dat de benzinemeter het dan ook niet doet. Maar die doet het bij mij dus wel. Heeft er iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen en hoe ik het kan oplossen? Alvast bedankt
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: temperatuurmeter stuk

Bericht door Harry 341 »

Ja,dan is het metertje zelf stuk.Klokkenwinkel uitbouwen.Glas ervoor weghalen en de meter eruit trekken.Deze zit als een stekker in de "meterkast"gedrukt.Is één geheel met de brandstofmeter.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: temperatuurmeter stuk

Bericht door Peter 887 »

Ik heb indertijd ook zoiets meegemaakt, en bij mij was het de spanninsregelaar die stuk was.
Die zit volgens mij op de print gemonteerd, als ik het nog goed weet.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
jbellinkx
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 nov 2008, 23:18

Re: temperatuurmeter stuk

Bericht door jbellinkx »

dank u zal eens wat gaan prutsen

groet
Pieter A
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2008, 00:13

Re: temperatuurmeter stuk

Bericht door Pieter A »

Ik zit met het zelfde probleem. Temperatuursensor vervangen. Spanningsregelaartje vervangen. Printplaat laten doorsolderen. Klok vervangen, maar bleek niet kapot te zijn. Dus als iemand nog een brandstof/temperatuurmeter voor een 1992 benzine op LPG wil hebben in originele verpakking met bon. Dan hoor ik het wel. Na het doorsolderen deed mijn brandstofmeter het weer wel. Volgens het electrotechnisch installatiebedrijf die mijn printplaat heeft doorgesoldeerd is waarschijnlijk de gever op het motorblok de oorzaak. Nou, ik ga maandag maar naar de VW dealer.
jbellinkx
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 nov 2008, 23:18

Re: temperatuurmeter stuk

Bericht door jbellinkx »

Oei dat klinkt dus toch wat ingewikkelder dan de printplaat doorsolderen. Ben benieuwd wat de uitkomst is van het dealerbezoek. Als ik het niet opgelost krijg dan meld ik me wel voor de originele verpakking met meters erin. Weet alleen niet of dat in een t4 uit 1996 past?
Pieter A
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2008, 00:13

Re: temperatuurmeter stuk

Bericht door Pieter A »

Vandaag bij de VW garage geweest. Diagnose was over het koelsysteem dat de motor temperatuurmeter moest worden vervangen wat ook is gebeurt. Verder is een schakelaar vervangen. Temperatuurmeter doet het weer. Alleen gaat het rode ledje nog wel eens aan. Stationair loopt ie harder dan 2000 toeren. Moet het luchtfilter nog eens vervangen want die zit provisorisch vast gebonden na schade door backfire. Trekt wellicht valse lucht
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33891
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: temperatuurmeter stuk

Bericht door Multivan Generation »

Pieter A schreef: Stationair loopt ie harder dan 2000 toeren.
:ie :ie
Misschien een beetje aan de hoge kant?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: temperatuurmeter stuk

Bericht door Duveltje-77 »

goeiedag eem

lekker snel warm in ieder geval
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Plaats reactie