,
heb onlangs problemen gehad met een losgelopen spanrol van de distributieriem na 30.000km van mijn 2,5TDI 1997, kosten €2470 , na die reparatie wil de motor niet meer doortrekken zodra je tegen de 120kmh :alarm rijdt.
Heb de LMM vervangen, brandstofpomp laten afstellen, dus daar ligt het niet aan.
Heb begrepen, dat de 2e trap van de turbo niet meer inkomt, dit schijnt te gebeuren zodra men de cilinderkop bij het reviceren te lang op de kop heeft gelegen??
Iets met de verstuivers??
Heeft iemand hier ervaring mee en :nouwatkostdat ??
Groeten,
Bart53
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vermogen neemt af bij 120kmh??
- Multivan Generation
- Berichten: 33913
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Vermogen neemt af bij 120kmh??
ik neem even aan dat je een 102 pk hebt,
en die hebben voor de turbo helemaal geen 2de trap,
dat hebben namelijk alleen maar motoren met VTG-laders.
Of je moet een 102 pk met motorcode AXL hebben, maar die zijn erg dun gezaaid..
Wat is het maximale toerental dat je kunt bereiken in de 3 de - 4de en 5de versnelling?
en die hebben voor de turbo helemaal geen 2de trap,
dat hebben namelijk alleen maar motoren met VTG-laders.
Of je moet een 102 pk met motorcode AXL hebben, maar die zijn erg dun gezaaid..
Wat is het maximale toerental dat je kunt bereiken in de 3 de - 4de en 5de versnelling?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Vermogen neemt af bij 120kmh??
De motor trekt goed door, echter in zijn 5e versnelling gaat de fut er uit bij 120kmh, loopt nog wel door tot 140kmh, maar dat duurt veel langer als voorheen. Je voelt niet meer, dat de van zijn plek wil! Voorheen liep die moeiteloos door tot ca. 160kmh , wat normaal gesproken moet kunnen.
Oh ja, het is inderdaad een 102pk uitvoering!!
Oh ja, het is inderdaad een 102pk uitvoering!!
- Multivan Generation
- Berichten: 33913
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Vermogen neemt af bij 120kmh??
zit de LMM-stekker er wel goed in?
Die snelheid is eigenlijk typisch iets voor wat gerelateerd is aan de LMM..
Is eigenlijk ook de eerste optie..Om zelf even uit te testen..
Die snelheid is eigenlijk typisch iets voor wat gerelateerd is aan de LMM..
Is eigenlijk ook de eerste optie..Om zelf even uit te testen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Vermogen neemt af bij 120kmh??
Ik heb de motor laten testen bij een garage, deze gaf geen foutmelding van de LMM.
Er werd mij gezegd, dat het waarschijnlijk bij de solenoid of bij de turbo zit.
Ben er niet zo in thuis, wat kennis betreft, dus..??
Er werd mij gezegd, dat het waarschijnlijk bij de solenoid of bij de turbo zit.
Ben er niet zo in thuis, wat kennis betreft, dus..??
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: Vermogen neemt af bij 120kmh??
bij een vervuilde lmm krijg je geen storing aleen zullen de meetwaardes anders zijn en het vermogen weg zakken
bij hoge toeren
het is wel makkelijk om je ook nog een turbo te verkopen of niet dan
haalt hij de 160 nog of niet
misschien de kat verstopt
of de slangen van de turbo naar de solenoid worden wel eens gaar succes
bij hoge toeren
het is wel makkelijk om je ook nog een turbo te verkopen of niet dan
haalt hij de 160 nog of niet
misschien de kat verstopt
of de slangen van de turbo naar de solenoid worden wel eens gaar succes
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: Vermogen neemt af bij 120kmh??
kapot onderdruk stuurslangetje van de wastegate?
dit zou je normaal ook en de andere versnellingen voelen
dus lmm is splinternieuw, daar zal dan ook geen probleem mee zijn vermoed ik , al heb je wel de symptomen
kijk je luchtfilter ook eens na, al kan dit wel de oorzaak niet zijn omdat het probleem ineens gekomen is
splinternieuwe lmm met een verstopte lucthfilter gaat ook niet
egr klep die niet goed sluit? dit is normaal ook niet iets dat ineens optreed dus ook wsl geen oplossing
ik zet in op een probleem met de sturing van de wastegate
kan je laten rijden uitlezen door iemand? ik zou groep 3,8 en 11 nemen om de beginnen
hier meer info over loggen http://gerritspeek.nl/vag-com_loggen.html
in 3e van stationair naar max toerental (mag wat minder) en je kan dit ook eens gaan testen als je van 100 naar 140 gaat
uit deze logs kan je al heel wat halen
dit zou je normaal ook en de andere versnellingen voelen
dus lmm is splinternieuw, daar zal dan ook geen probleem mee zijn vermoed ik , al heb je wel de symptomen
kijk je luchtfilter ook eens na, al kan dit wel de oorzaak niet zijn omdat het probleem ineens gekomen is
splinternieuwe lmm met een verstopte lucthfilter gaat ook niet
egr klep die niet goed sluit? dit is normaal ook niet iets dat ineens optreed dus ook wsl geen oplossing
ik zet in op een probleem met de sturing van de wastegate
kan je laten rijden uitlezen door iemand? ik zou groep 3,8 en 11 nemen om de beginnen
hier meer info over loggen http://gerritspeek.nl/vag-com_loggen.html
in 3e van stationair naar max toerental (mag wat minder) en je kan dit ook eens gaan testen als je van 100 naar 140 gaat
uit deze logs kan je al heel wat halen
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: Vermogen neemt af bij 120kmh??
zijn alle slangen wel goed en op de goedeplek terug geplaatst aangezien de kop er compleet af is geweest.
als deze eraf geweest is zijn de verstuivers dan niet meteen getest. gezien de leeftijd van de bus waarschijnlijk al rond de 240dkm, dan zouden ze slechter kunnen zijn, in hoevere dit het vermogen beinvloed weet ik niet, wel dat je een verkeerde verbranding kan krijgen met nare gevolgen
als deze eraf geweest is zijn de verstuivers dan niet meteen getest. gezien de leeftijd van de bus waarschijnlijk al rond de 240dkm, dan zouden ze slechter kunnen zijn, in hoevere dit het vermogen beinvloed weet ik niet, wel dat je een verkeerde verbranding kan krijgen met nare gevolgen