Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hefdak laten inbouwen

vragen over de T5
Plaats reactie
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

hefdak laten inbouwen

Bericht door Rico »

Hi!

M'n vrouw en ik hebben het plan om "over enige tijd" onze T4 in te ruilen voor een gebruikte T5 LWB, enkele cabine. In ieder geval weer een vijfcilinder, we zijn er alleen nog niet helemaal uit of het een 4-motion of juist een automaat moet gaan worden. Maar goed, da's een kwestie van met beide versies een proefrit gaan maken.

Maarrrrrrrrrr, welke versie het ook wordt, we willen hem helemaal aan onze eisen om laten bouwen. Aangezien m'n vrouw invalide is maken wij (gelukkig) gebruik van de gehandicaptenregeling voor de wegenbelasting. In de huidige T4 staat ook een toilet (Porta Potti), voor m'n vrouw erg makkelijk. Dus in de T5 wil ik dan een inbouw caravantoilet gaan zetten. Ook moet er een kleine koelkast in, 40 liter of zo. Want door de medicijnen die met de caravan mee moeten in de koelkast, past niet alles daarin en moet er dus een deel mee in een koelkast in de auto.

Om de bereikbaarheid van het toilet te verbeteren, wil ik dan draaistoelen laten monteren. Nou hebben wij al geen standaard stoelen in de cabine, we hebben ASS-maatwerkstoelen. Dus die moeten dan overgebouwd worden, weten jullie of er draaiplateaus zijn? Dan kan m'n vrouw zo vanuit de draaistoel naar de plee lopen zonder eerst de laadruimte in te moeten klauteren. En om het nog makkelijker te maken, zou een hefdak over de hele lengte (of in ieder geval boven cabine en halve laadlengte) extra stahoogte geven.

Nu komt de belangrijkste vraag: ik zie op internet best veel mogelijkheden voor hefdaken op een Transporter. Ik denk met name aan een slaaphefdak-zonder-bed, ziet erg het fraaist uit. Maar ik vind ook erg veel verschillende prijzen. Waar moet ik op letten en welk merk of inbouwbedrijf bevelen jullie aan?

De rest van de laadruimte wordt dan gebruikt door een bench voor de hond en parkeerplaats van de scootmobiel.

Thanks,

Rico
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: hefdak laten inbouwen

Bericht door harry t5 191 »

Rico,
Mooie plannen die een bus naar wens helemaal kompleet maken!
Jullie gaan uit van een gebruikte t5. Maar aangezien jullie gebruik kunnen maken van de gehandicaptenregeling zou je niet eens denken aan een nieuwe?
Waarom? Wel dan kun je de basis auto helemaal uitzoeken naar wens en ben je niet afhankelijk van wat op de markt te koop is.
Ik wil natuurlijk niet in jullie knip kijken hoor!
Daarbij,de prijs zou denk ik niet veel verschil maken met een jong gebruikte omdat je ook vrijstelling van de bpm kunt krijgen.
Bij mij was dat in iedergeval zo.
Plus dat je dan ook weer 2 jaar garantie hebt.
Dus,veel plezier met de zoektocht naar de zoektocht van een andere bus!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: hefdak laten inbouwen

Bericht door Rico »

Op zich klopt het wat je zegt, we zouden de BPM terug kunnen vorderen. Echter, ook zonder BPM is een T5 nog een kostbare auto. We willen kijken naar een auto van 4 a 5 jaar oud. Alssie 4 jaar oud is, dan kunnen we nog steeds een stukje BPM terug halen. Pas na 5 jaar is een grijs kenteken auto BPM-vrij.

Tweede reden voor een gebruikte is dat we tot nu toe van gebruikte auto's veel meer plezier hebben gehad dan met nieuwe of heel jong-gebruikte. Absoluut dieptepunt waren een nieuwe Opel Astra stationcar (in 1993) en een slechts één jaar oude Opel Vivaro (van 2002). Onze meest dure auto's ooit (qua onkosten).

Onze goedkoopste auto tot nu toe was, geloof het of niet, een Renault Express dieseltje uit 1988. Zag er niet uit, maar waanzinnig goedkoop. Ook onze huidige T4 uit 2002 is niet overdreven duur.
Gebruikersavatar
Arnold-201
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2007, 19:33
Locatie: Enschede

Re: hefdak laten inbouwen

Bericht door Arnold-201 »

Hallo Rico

Ik ben in het bezit van een T5 lwb en heb een slaaphefdak besteld van SCA het dak ziet er net zo uit als een orgineel dak en is heel mooi en glad afgewerkt.
Ik heb het dak woensdag binnen gekregen en wordt dinsdag 11-10-08 of woensdag 12-10-08 er opgezet.'
Als het klaar is mail ik je wel en paar foto's.
Hier is de link naar SCA http://sca-daecher.de/

Mvg Arnold
Enschede
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: hefdak laten inbouwen

Bericht door Rico »

Hi Arnold,

Ja graag! Ben benieuwd naar de foto's.

Rico
Janus
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008, 14:47

Re: hefdak laten inbouwen

Bericht door Janus »

Arnold ,Is het mogelijk om een foto te plaatsen met het dak erop en eventueel de kostprijs van het dak.
mvrgr Jan
Gebruikersavatar
Arnold-201
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2007, 19:33
Locatie: Enschede

Re: hefdak laten inbouwen

Bericht door Arnold-201 »

Hallo Jan

Ik zal morgen een paar goede foto's maken en zal ze proberen op deze rubriek tezetten.
Hier is de URL van het slaaphefdak ik heb het type 192 voor een T5.
http://sca-daecher.de/

Mvg Arnold

:T54LIFE :T54LIFE :wjw :wjw
Plaats reactie