Moet inderdaad toegeven dat de automaat van de MB echt stukken soepeler rijdt dan de knikkerbak van de T5 automaat.Donald4Motion schreef:Deze automaat zit al tig jaar in de 320CDI maar dan met 510Nm Koppel, dus ook zeker bewezen goed.P@ the T5 courier schreef:Hier een reactie van een EX-T4 & T5 automaat rijder:
Ben overgestapt naar dat "" merk type Sprinter met een V6 180 pk ook weer met automaat; ben sinds april dit jaar 92.000 km onderweg en tot op heden nog geen vuiltje aan de lucht. Maar eerlijk is eerlijk, ook deze auto moet zich dus nog minimaal 300.000 km bewijzen wil ik een definitief oordeel vellen!
Suc6 in de strijd
Greetz, FKA P@ the T5 courier, lately seen as P@ the Sprinterman
Maar alles kan stuk natuurlijk! het blok voor de sprinter is zwaar terug getuned en blijft met nog maar 400Nm koppel over en een veel kortere overbrenging, dus die kan wel wat hebben.
Hij is wel lekker smeuig die automaat![]()
Bij de T5 geven ze een max. aan voor de bak van 400Nm er daar zit die qua vermogen al op, helaas.
Een ieder die wel eens in de V6 van MB heeft gereden, moet beamen dat de souplese / schakelmomenten (zijn die er dan ?),en acceleratie veel vloeiender verlopen.
Natuurlijk kan je twisten over uiterlijk van een auto, maar ik denk dat het meest belangrijk van een auto de rijeigenschappen zijn.
Het valt alleen niet mee, om dit als VW rijder toe te geven, ikzelf heb ook diverse T4 / T5 gehad maar heb altijd oog gehad voor de concurentie.
En als VW een auto op de markt brengt die voldoet aan mijn wensen stap ik net zo goed weer over.
Kortom, lees de meningen van anderen, en steek zo nu en dan eens je licht op een ander merk.
Zo, en nu eens een proefrit aanvragen bij de plaatselijke Jaguar dealer, schijnen mooie modellen te hebben.
Of anders neem ik ffff de plain naar de states, veel voor weinig:
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/2 ... ...__.html