Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

alarm en wegvallen wijzer snelheidsmeter

vragen over de T5
Plaats reactie
berber
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2008, 13:55

alarm en wegvallen wijzer snelheidsmeter

Bericht door berber »

Hallo, ik ben op zoek naar een gebruikte T5 en ben bij diverse garages langs geweest om het aanbod te bekijken en te proefrijden. Een T5 die me wel erg aanspreekt is een dubbele cabine met 174 pk motor uit 2004.
Alleen tijdens het proefrijden kregen we tot twee maal toe een alarmmelding op het dachboard (o.a. een uitroepteken) en zag ik dat de wijzer van de snelheidsmeter even terugviel. We weten niet meer of we gelijktijdig bezig waren de cruise control in te schakelen!
Wie weet wat dit kan zijn omdat ik nu huiverig ben deze T5 te kopen?
Bêr
wiebsma
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 jan 2007, 00:12
Locatie: Rotterdam

Re: alarm en wegvallen wijzer snelheidsmeter

Bericht door wiebsma »

hoi berber
ik zou je adviseren hoe mooi het ook lijkt deze bus niet te kopen.
Ben inmiddels zelf aan mijn 2e toe aangezien die ik had ook uit 2004 kwam, een en al ellende.
Natuurlijk zijn er mensen die meer geluk hebben maar de eerste series 2003-2004 hadden de nodige kwalen, met
name de electriek gaf nog wel eens storingen.
Beter te kijken voor bus 2005 en vraag om de geschiedenis en neem er garantie bij.
veel succes.
groeten
wiebsma
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: alarm en wegvallen wijzer snelheidsmeter

Bericht door edjeraketje »

Het kan de remschakelaar zijn die dit uitroepteken geeft. Werkt 2ledig voor zowel cruise als rem. Vervang deze en waarschijnlijk ben je de melding kwijt. Nadeel bij het zoeken kan zijn dat ie "gewoon"functioneert en nix aan melding geeft op de testkast. Bij twijfel gewoon vervangen dit is echt tientje werk.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
berber
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2008, 13:55

Re: alarm en wegvallen wijzer snelheidsmeter

Bericht door berber »

goede avond,
de dealer heeft alles uitgelezen en er is alleen een oude melding van het airco-systeem. Hij denkt dat de accuspanning te laag is geweest doordat hij lang had stil gestaan voordat ik kwam proefrijden.
Kan dat de oorzaak zijn geweest???????????
berber
Plaats reactie