Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verstuiver

vragen over de T4
Plaats reactie
hschoonrok
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2008, 14:09

Verstuiver

Bericht door hschoonrok »

Goede morgen heren,

Ik heb mijn distributieriem vervangen van mijn ABL(1995) diesel en precies gedaan wat Chris mij heeft uitgelegd.
Dit is uitstekend gegaan.
Nu heb ik hem laten lopen maar komt er vreselijk veel zwarte rook.
Ik wil de verstuivers eruit halen, mijn pijpsleutel past wel (27)op de verstuiver maar gaat niet ver genoeg door de overflow aansluiting boven op de verstuiver.
Is hier ook speceaal gereedschap voor?

Vriendelijke groet,

Hugo
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Verstuiver

Bericht door Harry 341 »

Ja,daar is een speciale hoge dopsleutel voor.Kost wel een "paar" euro! :ie
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Verstuiver

Bericht door bartt4 »

waarschijnlijk staat je brandstof pomp niet op tijd. Hoe heb je je riem gemonteerd?
voor demontage alles op tijd draaie. pen (5mm) in brandstofpomp, Stripje in nokkenas(onder klepdeksel) en merkteken vliegwiel(stop op bak er uit)
dan riemspanner los. voor nieuwe riem!! polie distributie riem los draaien(moer) en tik geven zodat die rond kan draaien tenopzichte van de nokkenas.
controleer merktekens. plaats riem draai nokkenas tandwiel weer vast. controleer of alles nog op tijd staat.. spannen van de riem. welke poelie zit er op je brandstofpomp? met 3 boutjes? zo ja dan zouje kunnen proberen door alles op tijd te zetten. en dan proberen of je een 5 mm pen in je brandstofpomp polie krijgt. Waarschijn lijk net niet passend. door de 3 boutjes iets los te draaien op je pomp kun je de boel netjes op tijd krijgen.
Hoop dat je alles beetje begrijpt. Lijkt me namelijk vreemd dat het aan je verstuivers zal liggen als die van te voren niet rookte.
Heb dit probleem ook diverse keren meegemaakt door de rek in de oude en nieuwe riem iest tijd verschil.

Sucses
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Verstuiver

Bericht door Roger B. (11)61 »

als ie voor de riemwissel niet rookte kun je er bijna zeker an uit gaan dat het roken nu niet aan je verstuivers ligt, zoals Bart al zei, de timing is dan eerste verdachte
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie